Het is 28 apr 2024 21:56


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Regen
 Regen
BerichtGeplaatst: 09 aug 2023 16:08 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 4593
Woonplaats: Lisse
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
iso200 85 mm f2,5 1/250

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Regen
BerichtGeplaatst: 09 aug 2023 16:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1571
Woonplaats: Midden des lands
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zowel de foto als de titel als de combinatie zeggen me helemaal niets... ben benieuwd naar je idee hierachter.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Regen
BerichtGeplaatst: 09 aug 2023 16:18 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42134
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ken je andere foto Jan maar deze is ook te vaag voor mij.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Regen
BerichtGeplaatst: 09 aug 2023 21:14 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 4593
Woonplaats: Lisse
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@Marco de foto moet aanspreken als dat niet zo is, dan is 'mijn doel' niet bereikt. Hoe abstracter de foto hoe moeilijker dat is heb ik gemerkt.
@Joop Ja deze kwam ook uit die reeks.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Regen
BerichtGeplaatst: 09 aug 2023 21:22 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24532
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Deze is voor mij ook hoog over, Jan :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Regen
BerichtGeplaatst: 10 aug 2023 08:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1571
Woonplaats: Midden des lands
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
janjan33 schreef:
@Marco de foto moet aanspreken als dat niet zo is, dan is 'mijn doel' niet bereikt. Hoe abstracter de foto hoe moeilijker dat is heb ik gemerkt.

Dan heb je mij inderdaad ruimschoots gemist ;-) maar ik neem aan dat een toelichting op wat jij bedoelde toch niet teveel gevraagd is?

Los daarvan levert dit forum me af en toe het gevoel op dat er een "verborgen onderlaag" is, omdat er regelmatig van alles langskomt wat voor de gewone lezer in het topic abracadabra is.
(en ja, ik weet ook wel dat ik voor context vaak in de zoom-meeting-topics zou moeten gaan zoeken)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Regen
BerichtGeplaatst: 10 aug 2023 12:04 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 4593
Woonplaats: Lisse
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@Marco geen verborgen onderlaag. Het is een foto met een korte scherptediepte bij regen. Wat bedoel je met zoeken van 'context in zoommeetings,?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Regen
BerichtGeplaatst: 10 aug 2023 15:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1571
Woonplaats: Midden des lands
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
janjan33 schreef:
Het is een foto met een korte scherptediepte bij regen.

Ja, dat zag ik wel ;-) maar ik neem aan dat je toch een reden hebt om deze foto op deze manier te maken?
janjan33 schreef:
@Marco geen verborgen onderlaag. Wat bedoel je met zoeken van 'context in zoommeetings,?

Ik bedoel dat er regelmatig opmerkingen bij foto's worden gemaakt die puur op basis van wat er in het topic te zien is, niet te begrijpen zijn. Dat verwijst dan (zoals volgens mij ook hier) naar bijvoorbeeld zoommeetings, waar de foto of de reeks al besproken is.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Regen
BerichtGeplaatst: 10 aug 2023 17:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13060
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
MarcoEOS schreef:
janjan33 schreef:
@Marco geen verborgen onderlaag. Wat bedoel je met zoeken van 'context in zoommeetings,?

Ik bedoel dat er regelmatig opmerkingen bij foto's worden gemaakt die puur op basis van wat er in het topic te zien is, niet te begrijpen zijn. Dat verwijst dan (zoals volgens mij ook hier) naar bijvoorbeeld zoommeetings, waar de foto of de reeks al besproken is.


@Marco, wat is daar mis mee. De zoom meeting is geen besloten club hoor, iedereen kan er vrij aan meedoen. Net zo als het vrij is om commentaar te leveren op geplaatste foto's. Alleen is gebleken dat er weinig animo is voor deze meeting en voor de geplaatste foto's. Het is niet verwonderlijk dat degenen die wel deelnemen zo nu en dan verwijzen naar een opmerking die tijdens de zoom meeting is gemaakt. Ik zie niet dat dat een probleem kan opleveren. Regelmatig worden foto's die voor de meeting zijn geplaatst ook nog eens in de betreffende forumonderdelen geplaatst zodat de leden dan misschien toch erop reageren, iets wat men net zo goed in het "fotobeoordelings" onderdeel zou kunnen doen.

Tav de geplaatste foto, Jan deze is het niet voor mij. Voornamelijk omdat voor mij de balans tussen onscherp en scherp hier een beetje zoek is. Gewoon verder experimenteren het kan niet altijd raak zijn.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Regen
BerichtGeplaatst: 10 aug 2023 18:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1571
Woonplaats: Midden des lands
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
fran schreef:
MarcoEOS schreef:
janjan33 schreef:
@Marco geen verborgen onderlaag. Wat bedoel je met zoeken van 'context in zoommeetings,?

Ik bedoel dat er regelmatig opmerkingen bij foto's worden gemaakt die puur op basis van wat er in het topic te zien is, niet te begrijpen zijn. Dat verwijst dan (zoals volgens mij ook hier) naar bijvoorbeeld zoommeetings, waar de foto of de reeks al besproken is.


@Marco, wat is daar mis mee. De zoom meeting is geen besloten club hoor, iedereen kan er vrij aan meedoen. Net zo als het vrij is om commentaar te leveren op geplaatste foto's. Alleen is gebleken dat er weinig animo is voor deze meeting en voor de geplaatste foto's. Het is niet verwonderlijk dat degenen die wel deelnemen zo nu en dan verwijzen naar een opmerking die tijdens de zoom meeting is gemaakt. Ik zie niet dat dat een probleem kan opleveren. Regelmatig worden foto's die voor de meeting zijn geplaatst ook nog eens in de betreffende forumonderdelen geplaatst zodat de leden dan misschien toch erop reageren, iets wat men net zo goed in het "fotobeoordelings" onderdeel zou kunnen doen.

Daar lijkt me helemaal niets mis mee, dat schreef ik ook niet. Het levert alleen soms momenten op dat je denkt “huh, waar slaat dit nu weer op…”.

Daarom maakte ik er die opmerking over, zoda toe schrijvers van dergelijke opmerkingen zich ervan bewust zijn dat het voor anderen soms totaal onduidelijk is waar ze het over hebben.

Puur bewustwording, geen kritiek.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 112 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed