Het is 27 apr 2024 16:26


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Om nooit te vergeten
 Om nooit te vergeten
BerichtGeplaatst: 12 maart 2024 15:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 165
Woonplaats: Herten
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dit weekend eens sinds een hele lange tijd naar het Oorlogsmuseum Overloon geweest, ''prachtig'' stuk geschiedenis. Het zal misschien niet ieder zijn ding zijn, al blijft de 2de wereld oorlog mij altijd fascineren.

Douglas C-47 Skytrain / Dakota

Fotografie

ƒ/2.8 35.0 mm 1/80 400


Sherman tank

Fotografie

ƒ/2.8 35.0 mm 1/80 3200


Russische T-34-85 tank

Fotografie

ƒ/2.8 70.0 mm 1/250 100


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Om nooit te vergeten
BerichtGeplaatst: 12 maart 2024 16:48 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40727
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Lastig daar om een beetje behoorlijke foto's te maken, wij(Fotosmurf en ik) zijn daar 1,5 jaar geleden ook geweest, maar alles staat heel dicht op elkaar, wat in je 1e foto ook goed te zien is en ook de hal is niet echt fotogeniek vind ik.

Je laatste foto vind ik het best/realistisch, die T-34 hebben wij toen ook daar buiten gefotografeerd, alleen is het jammer dat ie op die betonnen strips staat en op jouw foto vind ik de 'dominante' boom achter de koepel wat storend.
Ik heb van die tank ook een foto hier op het forum geplaatst, maar de betonnen strips heb ik toen laten verdwijnen in Photoshop. ;)

Wij zijn toen ook nog naar die begraafplaats van Duitse soldaten daar in de buurt geweest(we waren er een paar dagen ;) ), WWII is ook iets dat mij fascineert, zijn in 2018 naar Auschwitz geweest en in 2022 naar Oradour-Sur-Glane.
Van Auschwitz heb ik hier ook weleens wat foto's gepost, maar moet de rest nog uitzoeken en ook de foto's van Oradour-Sur-Glane heb ik nog niets mee gedaan. :blush


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Om nooit te vergeten
BerichtGeplaatst: 12 maart 2024 19:11 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42122
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ron heeft het al benoemd.

Maar zeker de moeite waard om eens te kijken.
Dat vliegtuig in foto 1 trekt je aan als je er loopt maar ik heb volgens mij toen alleen maar close-up geschoten omdat het gewoon te rommelig is.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Om nooit te vergeten
BerichtGeplaatst: 12 maart 2024 22:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2713
Woonplaats: 51.437018, 5.478289
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik vindt foto 1 en 2 wel iets hebben, maar had ze beide wel graag met iets meer ruimte gezien.
Wel begrijp ik nu van de heren, dat het daar een beetje aan schort ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Om nooit te vergeten
BerichtGeplaatst: 13 maart 2024 09:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 165
Woonplaats: Herten
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ron62 schreef:
Wij zijn toen ook nog naar die begraafplaats van Duitse soldaten daar in de buurt geweest(we waren er een paar dagen ;) ), WWII is ook iets dat mij fascineert, zijn in 2018 naar Auschwitz geweest en in 2022 naar Oradour-Sur-Glane.
Van Auschwitz heb ik hier ook weleens wat foto's gepost, maar moet de rest nog uitzoeken en ook de foto's van Oradour-Sur-Glane heb ik nog niets mee gedaan. :blush

Dat zijn inderdaad ook indrukwekkende locaties, Auschwitz ben ik 5 jaar geleden geweest en vorig jaar een weektripje Brittannië gedaan en naar alle stranden/locaties geweest. Met mijn lengte van bijna 2meter was het ook een hele ervaring om door de nog geheel intacte bunkers te lopen (bukken) en daarna met roest rood haar naar buiten te gaan :rof , wel echt een aanrader!

Meksjoef schreef:
Ik vindt foto 1 en 2 wel iets hebben, maar had ze beide wel graag met iets meer ruimte gezien.
Wel begrijp ik nu van de heren, dat het daar een beetje aan schort ;)

Overloon is prachtig, maar inderdaad qua ruimte alles heel dicht op elkaar.. wat voor foto's jammer is, Maar daardoor is er natuurlijk enorm veel te zien.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Om nooit te vergeten
BerichtGeplaatst: 13 maart 2024 10:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13857
Woonplaats: Beek -L-
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bij dit soort binnenlocaties "ga"ik toch meestal voor de details, net vanwege de overdaad een er "niet toe doende" objecten


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Om nooit te vergeten
BerichtGeplaatst: 13 maart 2024 13:34 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40727
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@Wouter, op de terugweg van de Pyreneeën zijn wij naar Oradour-Sur-Glane geweest en wilden eigenlijk ook nog op Normandië het één en ander bezoeken, maar het werd een beetje teveel, dus toen besloten om nog een keer apart naar Normandië te gaan en dat moet nog steeds gebeuren.

Wel zijn we afgelopen juni naar de Bunkerdag geweest en in Hoek van Holland door van die ondergrondse lage(gelukkig ben ik maar 1,75m :D ) gangen van bunker naar bunker gelopen.

En in oktober 2022 zijn we een aantal dagen naar de Belgische Ardennen geweest, daar zijn ook nog veel dingen uit WWII te bezichtigen, er staat daar bijv. ook 1 van weinig overgebleven King Tiger tanks in vrij goede staat, ook wat Panther en Sherman tanks en natuurlijk een aantal musea over het Ardennenoffensief.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 115 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed