De eerste vind ik veel te druk. Drukke achtergrond en door "onhandige" compositie (ogen worden telkens naar de linker zijkant getrokken, maar blijven daar dus niet hangen) mis ik rust in de foto.
De tweede is voor mij meer een kiekje. Personen staan er niet lekker op. Man in het midden heeft de plastic zakken voor zijn hoofd hangen en verkoper en vrouw bevinden zich teveel naar de zijkant om de aandacht te kunnen vasthouden. Niet duidelijk waar ik mijn aandacht op moet richten.
De bewerking mag van mij ietsje anders (iets minder fel; is niet mijn smaak). Jammer dat niemand hier in de camera kijkt, danwel dat er interactie tussen de mensen zichtbaar is.
De vierde: jammer dat je moest flitsen (schaduw achter de eerste man) en ook hier nauwelijks interactie.
De vijfde: ik ben eerlijk gezegd geen voorstander van selectieve kleurtoepassing. Ik vind dit namelijk een kunstmatig truckje om de aandacht ergens op te vestigen wat bij het maken van de opname kennelijk onvoldoende gelukt is. Je hebt hier de aandacht gelegd op de voorste bloemen en de twee dames, terwijl de actie (in mijn ogen) juist daarachter te zien is...
Al met al: ik ben niet zo enthousiast