Het is 12 mei 2025 06:46

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Oude gemeentehuis in 3D (brilletje vereist)
 Oude gemeentehuis in 3D (brilletje vereist)
BerichtGeplaatst: 01 jun 2010 19:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Na aanleiding van de topics van Hoppenbrouwer (o.a. deze) ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken.

Heb me gisteren e.e.a. ingelezen (waarschijnlijk nog niet voldoende) maar vanavond een camera en statiefje meegenomen naar de 'binnenstad' (klinkt alsof ik ni een metropool woon, maar persoonlijk blijf ik het een dorp vinden)
Daar een foto gemaakt van het oude gemeentehuis. Vervolgens het hele statief een centimeter of 15 opgeschoven (men adviseerd normaal gesproken 65mm, maar bij grotere onderwerpen, verder weg, meer, dus zodoende) en weer huiswaarts gegaan.

Daar heb ik in Photoshop de twee foto's op elkaar gelegd en bij de ene layer het rood eruit gehaald door middel van levels en bij de andere de kleuren groen en blauw. Nog wat algemene dingetjes erover zoals verscherpen en contrasten en alles weer tot een jpg gemaakt.

Fotografie

Alleen nog één probleempje. Ik heb mijn brilletje nog niet binnen. Gisteren wel een aantal besteld (met vriendjes en vriendinnetjes kijken is toch leuker) maar ze zijn er nog niet. Straks eens in de filterdoos naar filters gaan zoeken, want zo zie ik zelf nog niets. Maar goed, voor degene die wel een brilletje hebben; is het wat? Qua effect dan?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 01 jun 2010 19:58 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Ik ga bril zoeken, en ander koop ik er eentje morgen!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 01 jun 2010 20:08 
Lid
Fotografie

Kunnen we ze niet in het groot inslaan. Het begint een rage te worden.... en ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig :)

BerichtGeplaatst: 01 jun 2010 20:10 
Lid
Fotografie

Het 3D effect zit er goed in :Up
Ik zit hier met een gesloopt brilletje van de kids maar het werkt wel :)

BerichtGeplaatst: 02 jun 2010 08:50 
Lid

jeroentje schreef:
Na aanleiding van de topics van Hoppenbrouwer (o.a. deze) ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken.

Heb me gisteren e.e.a. ingelezen (waarschijnlijk nog niet voldoende) maar vanavond een camera en statiefje meegenomen naar de 'binnenstad' (klinkt alsof ik ni een metropool woon, maar persoonlijk blijf ik het een dorp vinden)
Daar een foto gemaakt van het oude gemeentehuis. Vervolgens het hele statief een centimeter of 15 opgeschoven (men adviseerd normaal gesproken 65mm, maar bij grotere onderwerpen, verder weg, meer, dus zodoende) en weer huiswaarts gegaan.

Daar heb ik in Photoshop de twee foto's op elkaar gelegd en bij de ene layer het rood eruit gehaald door middel van levels en bij de andere de kleuren groen en blauw. Nog wat algemene dingetjes erover zoals verscherpen en contrasten en alles weer tot een jpg gemaakt.

Fotografie

Alleen nog één probleempje. Ik heb mijn brilletje nog niet binnen. Gisteren wel een aantal besteld (met vriendjes en vriendinnetjes kijken is toch leuker) maar ze zijn er nog niet. Straks eens in de filterdoos naar filters gaan zoeken, want zo zie ik zelf nog niets. Maar goed, voor degene die wel een brilletje hebben; is het wat? Qua effect dan?

Hartstikke goed!.
Zorg wel dat het groen in de verte op de foto ongeveer 1 cm aan de linkerkant zit.
Onderwerpen welke op de foto liggen met de kleuren opelkaar en onderwerpen, welke door de foto heensteken, moet rood links en groen rechts,
Dit noemen ze het " schijnraam".
Dus foto's even omwisselen/verschuiven.

wim

BerichtGeplaatst: 02 jun 2010 22:04 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Dank voor de reacties tot zover.
Ik heb de foto's inmiddels even verwisseld (had de .psd nog, dus dat was peanuts) en het komt dan inderdaad nog net iets beter uit.
Heb het brilletje nog steeds niet binnen (had het vandaag wel verwacht) dus moet zelf nog aankloo*en met twee gekleurde filters

BerichtGeplaatst: 02 jun 2010 22:37 
Lid
Fotografie

Ziet er leuk uit :up , heb op school ook zo'n oefeningetje gehad en is idd best geinig om te doen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp