Na aanleiding van de topics van Hoppenbrouwer (o.a.
deze) ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken.
Heb me gisteren e.e.a. ingelezen (waarschijnlijk nog niet voldoende) maar vanavond een camera en statiefje meegenomen naar de 'binnenstad' (klinkt alsof ik ni een metropool woon, maar persoonlijk blijf ik het een dorp vinden)
Daar een foto gemaakt van het oude gemeentehuis. Vervolgens het hele statief een centimeter of 15 opgeschoven (men adviseerd normaal gesproken 65mm, maar bij grotere onderwerpen, verder weg, meer, dus zodoende) en weer huiswaarts gegaan.
Daar heb ik in Photoshop de twee foto's op elkaar gelegd en bij de ene layer het rood eruit gehaald door middel van levels en bij de andere de kleuren groen en blauw. Nog wat algemene dingetjes erover zoals verscherpen en contrasten en alles weer tot een jpg gemaakt.

Alleen nog één probleempje. Ik heb mijn brilletje nog niet binnen. Gisteren wel een aantal besteld (met vriendjes en vriendinnetjes kijken is toch leuker) maar ze zijn er nog niet. Straks eens in de filterdoos naar filters gaan zoeken, want zo zie ik zelf nog niets. Maar goed, voor degene die wel een brilletje hebben; is het wat? Qua effect dan?