momentum60 schreef:
Ze spreken mij niet allemaal aan maar 1 en 3 vind ik er bovenuit steken..
2 heeft mi wat teveel kunstmatige ruis lijkt het....
Overigens, vandaag naar het automuseum van Louwman geweest, het voormalige autotron in Rosmalen...
Zeer de moeite waard ! Zal de foto's eens bekijken en uploaden tzt...
Yep, ruis is te kunstmatig, dat vind ik inmiddels ook. Louwman staat ook op mijn verlanglijstje, ben nieuwsgierig naar je foto's!
FotoBart schreef:
Bij 2 vindt ik de ruis juist het leukste ! Geeft een erg old fashion gevoel aan de foto. En dat is denk ik ook de bedoeling met zo'n foto.
Morgen zal ik even een uitgebreide reactie geven over alle foto's. Vindt het wel een geslaagde serie ! Leuk effect ook.
Thanks, ben benieuwd!
flashsplash schreef:
Hmmm, voormij alleen foto 1. De rest kijkt enorm moeilijk.
Foto 1, heeft wel wat. Uitvergroot op een poster in een modern interieur zal hij zeker tot zijn recht komen. Het heeft iets nostalgies en vervreemdend.
Technisch gezien zit geen enkele goed

, maar zoals je zegt het gaat hem om de sfeer.
De titel straalt wel niet uit in de opnames, dus als het dan toch om de sfeer te doen was dan had ik wat meer Rosmalen en Oldtimerbeurs elementen verwerkt in plaats van snapshots.
Wat ik niet begrijp is dat je bewegingsonscherpte hebt met de sluitersnelheden 350 en 750 op statische elementen.
Foto 2, had iets kunnen zijn maar is wat verknoeid met de kunstmatige ruis. Ik had gewoon een korrel geprobeerd in plaats van gaussian ruis. Of beter nog op heel hoge iso gewerkt.
Dit is natuurlijk maar mijn beperkte visie en smaak, dus niet te veel van aantrekken. Trouwens welkom op het forum en ik kijk zeker uit naar nog meer opnames van jou. Wie weet word het geen nieuwe stijl
Groet Flash
Hmmm..wij verschillen redelijk van mening over een aantal dingen, maar dat mag uiteraard. Over de ruis zijn we het eens, dat had ik beter kunnen doen (of moeten laten). En over de topictitel, tja, je moet wat verzinnen.
Bewegingsonscherpte: nee, die is er niet. Dat is het Lensbaby-effect en heeft niets met beweging te maken. Dat er geen technisch correcte platen inzitten is iets waar we het denk ik even niet over eens zijn. Het is maar hoe je er tegenaan kijkt
MaschaP schreef:
Hmmmm.... Ik vind vooral de derde en de laatste wel wat hebben. Bij die twee lijkt het aparte gebruik van die onscherpte nog het meeste "sense" te maken. Ben wel nieuwsgierig nu, hoe werkt zo'n lensbaby?
Dank je! Lensbaby is een slurfachtig balgje met een gaatje als lens (even oneerbiedig samengevat), waarmee je op een omslachtige manier scherp moet stellen en een zeer kleine scherpstelgebied krijgt.
Zie
hier.
Dank voor jullie reacties!