Het is 28 jul 2025 00:08

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur kiwi-intro -> Appendix
 kiwi-intro -> Appendix
BerichtGeplaatst: 24 aug 2010 20:42 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een foto zegt meer dan 1000 woorden. En dus maar gelijk 8 foto's als aanvulling op mijn voorsteltopic. Je voorstellen is leuk, maar met vertellen wie je bent weet men nog niet wat er nu weer op het forum is aan komen waaien. En vandaar dat ik het maar even zo doe.
Hieronder een selectie van wat ik de afgelopen tijd heb geschoten!

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

5.
Fotografie

6.
Fotografie

7.
Fotografie

8.
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 kiwi-intro -> Appendix
BerichtGeplaatst: 24 aug 2010 20:49 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
wel een leuk idee, maar vraag me af wat nu precies je bedoeling is, je zet ze in een beoordelingstopic, zonder ook maar enkele gegevens van de foto's hoe /wat /bewrking / exif etc etc .
ook is het zo'n divers materiaal en komt het daardoor ook wat rommelig over en niet gemakkelijk om er iets van te zeggen. in een topic is het de bedoeling dat je een serie plaatst in bv. 2 en 6 in landschap. :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 kiwi-intro -> Appendix
BerichtGeplaatst: 24 aug 2010 20:52 
Lid
Fotografie

Mooie foto's :up

Profiel op dit foto forum
 kiwi-intro -> Appendix
BerichtGeplaatst: 25 aug 2010 06:17 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
Mooie foto's :up

dat wel.. :up

kiwi-intro -> Appendix
BerichtGeplaatst: 25 aug 2010 08:13 
Lid
Fotografie

Beetje rommelige serie, zitten we mooie foto's bij.
Foto's komen niet echt tot hun recht zo :S
Vind de laatste wel heel bijzonder en geslaagd!

kiwi-intro -> Appendix
BerichtGeplaatst: 25 aug 2010 11:01 
Lid
Fotografie

Opzich had je dit topic beter in het voorstel topic kunnen plaatsen. Maar ik snap het eerdere commentaar op de serie verder niet zo. De topic starter geeft toch aan wat zijn bedoeling is?

In plaats van een verhaal over zichzelf laat hij een greep uit zijn fotos zien, lekker boeiend dat er dan fotos van verschillende categoriën in 1 topic staan. Maar nogmaals, als je ze in een voorstel topic had geplaatst deed niemand moeilijk.

Dan over de fotos: prachtige platen, ze zijn stuk voor stuk erg sterk met een fraaie beeld opbouw, mooie kleuren en contrast en bijvoorbeeld in de landschap opnames erg mooi licht. In 7 vind ik de kleur(bewerking) wat minder. Als dit je gemiddelde platen zijn ben ik erg benieuwd naar je komende posts. Als het je mooiste platen zijn trouwens ook :D

kiwi-intro -> Appendix
BerichtGeplaatst: 25 aug 2010 11:17 
Lid
Fotografie

Akira TS heeft zich al voorgesteld in het voorstel topic, heeft ook al eerder iets geplaatst, Ts plaatst deze "serie" in een beoordelingstopic daarom werd gevraagd wat nu de bedoeling was. omdat het jammer is dat ze zo rommelig en zonder gegevens door elkaar staan, lastig om zo te beoordelen. en als het alleen maar was om te laten zien was inderdaad in het voorsteltopic beter geweest. :)

kiwi-intro -> Appendix
BerichtGeplaatst: 25 aug 2010 12:40 
Lid
Fotografie

Mja... Maar als beroordeling wil ik het wel beoordelen als serie van "Van mijn hand".

Ten eerste: hele mooie foto's! Serieus, hier straalt klasse. :upc

Foto 1: Niet echt mijn ding en persoonlijk vind ik de bewerking overdone, maar wederom dat is persoonlijk want ik weet dat er een boel mensen zijn die het een top foto vinden. Retro, perfecte achtergrond met die lijnen en potnagels, bizarre kleuren die er goed bij passen... Op die manier is het een technisch goede foto!

Foto 2: Heel mooi! Sfeer goed, contrast goed, belichting goed, scherpte goed en de wens dat ik er nu zou willen zijn is ook al goed. :DD

Foto 3: Mijn ding! Detail fotografie! Oogvasthoudertje! Top! Misschien mag het iets lichter, maar dat hangt denk ik van mogelijk andere foto;s af en in wat voor serie het geplaats wordt/werd. Kan allebei.

Foto 4: Ge-wel-dig! Het stoeltje maakt het helemaal af. Prima kleuren, lekker sfeervol.

Foto 5: Dit is in mijn ogen de minste. De belichting is erg hard en ik snap niet precies waarom hiervoor gekozen is. Model & pose en scherptewerking is wel top.

Foto 6: Vergeleken met je andere foto's hier komt deze nu een beetje saai over, maar eigenlijk is het wel een erg goede foto.

Foto 7: Geen idee wat ik zie, maar het kijkt erg lekker. Leuk! Wat is het & waar is dat? Prima standpunt!

Foto 8: Herhaling van iets karakteristieks, mooi! Jammer dat de scherpte op het tweede deurtje een beetje weg is, want aan de muur erachter te zien kon dat wel. Naverscherping misschien nog mogelijk? Wel erg mooie kleuren en belichting.

Je laat veel stijlen zien en zo te zien ook een grote fotografische interesse.
Mijn complimenten. :chapeau

kiwi-intro -> Appendix
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 16:28 
Lid

Zo...dat zijn best wat reacties, ik zal proberen ieder een antwoord te geven:

Tony schreef:
wel een leuk idee, maar vraag me af wat nu precies je bedoeling is, je zet ze in een beoordelingstopic, zonder ook maar enkele gegevens van de foto's hoe /wat /bewrking / exif etc etc .
ook is het zo'n divers materiaal en komt het daardoor ook wat rommelig over en niet gemakkelijk om er iets van te zeggen. in een topic is het de bedoeling dat je een serie plaatst in bv. 2 en 6 in landschap. :)
Het is geen serie, maar een verzameling foto's die tesamen een beetje een doorsnee vormen van wat ik heb gedaan. Overeenkomst is dat ze door mij zijn gemaakt.
Qua bewerking weet ik soms echt niet meer wat ik heb gedaan. Ook is veel in RAW gedaan en dan heb ik soms zo aan de schuifjes gesleurd dat een witbalans of sluitertijd uit de exif toch ook niets meer zegt over de belichting. Ben ook niet zo'n exif-fan, het gaat mij om het beeld. Heb ook best analoog materiaal (zit hierboven niet tussen oveirgens) en daarvan kan ik ook toch ook de gegevens niet meer achterhalen.

@henry: dank je
@martijn1: idem :)
@gotchas: dito :up

@akira: heb zitten twijfelen of ik ze in het voorsteltopic erbij zou zetten. Had daar geen enkel ander voorsteltopic met foto's gezien, dus dacht dat dat "not done" was hier. Vandaar maar even de splits.
Dank voor je reactie. Dit is niet echt uitgezocht als zijnde mijn mooiste foto's. Sommigen staan hoog op mijn eigen toplijstje, maar verder heb ik ook wel naar diversiteit gezocht om wat te laten zien. vandaar dat het wellicht wat rommelig lijkt. Foto 7 is overigens minder bewerkt dan het lijkt.

@Ebbot: zo, daar moet ik even goed voor gaan zitten, erg fijne, uitgebreide reactie!
foto1: ik houd op zich wel van overdone saturatie en opvallende kleuren. Je moet er van houden, dat is idd zo
foto2: thx! was ook een magisch moment daar in Noorwegen
foto3: 1 van mijn eerste DSLR-foto's, zo'n 6 jaar gelee, zelf ook blij mee
foto5: puur om de diversiteit heb ik er een dierenfoto bij gezet. Licht was zo in dat terrarium (Antwerpen Zoo), kon er niet meer van maken
foto7: Torres del Colón (onderaan de pagina) in Madrid bij avondlicht. Wat reflecties weggehaald in PS en beetje curves en dan krijg je met een wat aparte kadering al snel iets leuks
foto8: alles na de tweede pilaar (vanaf rechts) is onscherp, is weinig meer aan aan te passen. Hoeft van mezelf niet per sé ook niet echt

Dank allen voor de reacties, ik zal mijn best doen om nog wat leuks te laten zien!

kiwi-intro -> Appendix
BerichtGeplaatst: 10 sep 2010 23:53 
Lid
Fotografie

Ik vind het wel een mooie serie eigenlijk. Nummer 2 is wel mijn favoriet. Mooi die kleuren en de zon door de bergen.

Foto 1 vind ik persoonlijk iets minder, maar dat zou meer te maken hebben met het feit dat het niet mijn smaak is.

Foto 3 trok wel even mijn aandacht. Ik zat zo eens te kijken hoe dat nou zat. Dat heeft deels te maken met de grafiti wat 2x terug komt. Mooi dat geel en groen bij elkaar en ja, dat stoeltje hé... :)

De leguaan op foto 5 vind ik persoonlijk de minste in de serie. Belichting is niet goed en daarbij ook de kleuren niet. Ik weet dat het heel lastig is om ze er mooi op te krijgen. Heb zelf ook een terrarium en je hebt met bepaalde lichten te maken die veel invloed uitoefenen. Zo te zien zat hij wel onder een UV-lamp die toch weinig verstoord in je kleurtemperatuur. Ik denk persoonlijk dat hier meer uit te halen was.

Foto 6 vind ik ook erg lekker. Mooi sfeertje met de blauwige kleurtoon.

Foto 7 vind ik goed gevonden. Zeker met die randen in de torens, goed geschoten. Kleur en ruis vind ik persoonlijk minder.

Foto 8 vind ik goed gevonden. Leuke foto zo :)

Wat me overigens wel opvalt is dat in verschillende foto's veel ruis is en dat vind ik persoonlijk wel jammer. Misschien een iets lagere ISO aanhouden?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp