Zo...dat zijn best wat reacties, ik zal proberen ieder een antwoord te geven:
Tony schreef:
wel een leuk idee, maar vraag me af wat nu precies je bedoeling is, je zet ze in een beoordelingstopic, zonder ook maar enkele gegevens van de foto's hoe /wat /bewrking / exif etc etc .
ook is het zo'n divers materiaal en komt het daardoor ook wat rommelig over en niet gemakkelijk om er iets van te zeggen. in een topic is het de bedoeling dat je een serie plaatst in bv. 2 en 6 in landschap.

Het is geen serie, maar een verzameling foto's die tesamen een beetje een doorsnee vormen van wat ik heb gedaan. Overeenkomst is dat ze door mij zijn gemaakt.
Qua bewerking weet ik soms echt niet meer wat ik heb gedaan. Ook is veel in RAW gedaan en dan heb ik soms zo aan de schuifjes gesleurd dat een witbalans of sluitertijd uit de exif toch ook niets meer zegt over de belichting. Ben ook niet zo'n exif-fan, het gaat mij om het beeld. Heb ook best analoog materiaal (zit hierboven niet tussen oveirgens) en daarvan kan ik ook toch ook de gegevens niet meer achterhalen.
@henry: dank je
@martijn1: idem
@gotchas: dito
@akira: heb zitten twijfelen of ik ze in het voorsteltopic erbij zou zetten. Had daar geen enkel ander voorsteltopic met foto's gezien, dus dacht dat dat "not done" was hier. Vandaar maar even de splits.
Dank voor je reactie. Dit is niet echt uitgezocht als zijnde mijn mooiste foto's. Sommigen staan hoog op mijn eigen toplijstje, maar verder heb ik ook wel naar diversiteit gezocht om wat te laten zien. vandaar dat het wellicht wat rommelig lijkt. Foto 7 is overigens minder bewerkt dan het lijkt.
@Ebbot: zo, daar moet ik even goed voor gaan zitten, erg fijne, uitgebreide reactie!
foto1: ik houd op zich wel van overdone saturatie en opvallende kleuren. Je moet er van houden, dat is idd zo
foto2: thx! was ook een magisch moment daar in Noorwegen
foto3: 1 van mijn eerste DSLR-foto's, zo'n 6 jaar gelee, zelf ook blij mee
foto5: puur om de diversiteit heb ik er een dierenfoto bij gezet. Licht was zo in dat terrarium (Antwerpen Zoo), kon er niet meer van maken
foto7:
Torres del Colón (onderaan de pagina) in Madrid bij avondlicht. Wat reflecties weggehaald in PS en beetje curves en dan krijg je met een wat aparte kadering al snel iets leuks
foto8: alles na de tweede pilaar (vanaf rechts) is onscherp, is weinig meer aan aan te passen. Hoeft van mezelf niet per sé ook niet echt
Dank allen voor de reacties, ik zal mijn best doen om nog wat leuks te laten zien!