John1984 schreef:
Kleuren vind ik mooi, maar er is ook veel ruis aanwezig volgens mij, dat is jammer!
Gr. John
De foto's zeggen me niet zoveel dit keer. Ik vond de serie van de damesschoen beter.
Wat ik niet goed begrijp is de opmerking van John: ......er is veel ruis aanwezig volgens mij.......
Volgens mij kan dat niet: de ruis is er of niet, je ziet het of je ziet het niet.
Persoonlijk vind ik het jammer dat er zo 'panisch' op ruis wordt gereageerd. Het hoort bij de charme van een foto. Maar ik zal dat wel niet goed begrijpen. Wat ik wel zie is dat de foto's technisch steeds perfecter worden, maar daarbij meestal ook 'doder'. Ik zie dat terug bij modelfotografie: is het model nog steeds het model of is het slechts de verpakking die tot in de perfectie moet worden bewerkt voor de perfecte 'look'. Het is zo perfect dat het niet meer leeft.
Maar ja, dat is zoals ik er tegenaan kijk en dat is voor een deel de reden dat ik een jaar geleden weer overgestapt ben naar analoge fotografie en nu hooggevoelige film heb besteld juist vanwege de ruis (of liever korrel)