Het is 21 jul 2025 23:23

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur zou heel graag willen weten
 zou heel graag willen weten
BerichtGeplaatst: 31 jan 2011 22:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
wat jullie hier nou van vinden..is het niks..is het een beetje wat..of valt het in de categorie kiekjes..
en vooral ..wat kan ik er aan verbeteren..en waar moet ik op letten..

Fotografie

Fotografie

Groet Wendy

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 01 feb 2011 00:02 
Lid

Het licht in het water in de 2e foto komt er wel erg mooi uit, naar mijn smaak mooier dan in de eerste.

Ik ben maar een beginner hoor, maar zou het kunnen dat de eerste íetsje teveel exposure heeft?

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 01 feb 2011 09:13 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Als je zoveel licht hebt van vooren, zoals bij foto 1 zet je belichting dan eens op +1/3 of +2/3 Ev. Nu wordt de lichtmeter beinvloed door de enorme hoeveelheid licht en daardoor is de rest van de foto ook redelijk futloos. Daarna kun je hem wat terug draaien in de nabewerking. Wat overigens met beide nog makkelijk kan, wat donkerder maken dus, waardoor er weer wat leven in de foto komt.

Compositie technisch niet zo spannend, maar dat kun je of in je hebben, of door veel te doen aan leren, en is dus niet iets waar ik een waarde oordeel over wil los laten.

BerichtGeplaatst: 01 feb 2011 16:44 
Lid
Fotografie

Als ik naar beide foto's kijk, mis ik eigenlijk "iets".
Je onderwerpen staan redelijk centraal in de foto. Zoek eens op het internet naar "regel van derden". Levert je vaak een iets betere compositie op. Let wel goed op dat je onderwerp er wel scherp op komt te staan op de 1/3 lijn :)

BerichtGeplaatst: 04 feb 2011 22:49 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
Als ik naar beide foto's kijk, mis ik eigenlijk "iets".
Je onderwerpen staan redelijk centraal in de foto. Zoek eens op het internet naar "regel van derden". Levert je vaak een iets betere compositie op. Let wel goed op dat je onderwerp er wel scherp op komt te staan op de 1/3 lijn :)

Henri Thanks!! nu snap ik waarom iedereen roept, niet spannend.. :rof , ik dacht altijd dat je hetgeen wat je op de foto zette toch wel ongeveer in het midden moest.. :blush :wacko
Sjonge jonge wat ben ik het toppunt van analfafotograaf.. :D :D

BerichtGeplaatst: 04 feb 2011 22:58 
Lid
Fotografie

Bij de eerste foto meer afstand nemen, en de brug meer in het landschap laten acteren.

Tweede, met de stronk zo in het water is voor mij geen sterk onderwerp an sich, mischien met ijs op het water, en een sneeuwdek dat het er zich meer voor zou lenen.

Zoals je ze nu presenteert, zijn het registraties van het onderwerp, zonder bewust bezig te zijn van het maken van de foto, lees opbouw en compositie, voor en achtergrond die bijdragen aan het onderwerp.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 04 feb 2011 23:08 
Lid
Fotografie

Mendel schreef:
Bij de eerste foto meer afstand nemen, en de brug meer in het landschap laten acteren.

Tweede, met de stronk zo in het water is voor mij geen sterk onderwerp an sich, mischien met ijs op het water, en een sneeuwdek dat het er zich meer voor zou lenen.

Zoals je ze nu presenteert, zijn het registraties van het onderwerp, zonder bewust bezig te zijn van het maken van de foto, lees opbouw en compositie, voor en achtergrond die bijdragen aan het onderwerp.

je hebt gelijk want zo zie ik het idd ook nog..ik probeer de registratie van het onderwerp scherp op de foto te krijgen..daar ben ik dan zo druk mee, en let eigenlijk niet echt op de opbouw..
alhoewel ik wilde wel persé onder de brug door kunnen kijken..
zal verklappen dat ik deze foto's gemaakt om de challenge ( mijn opdracht was aan het water..)
Ga binnenkort toch nog es terug om te kijken of ik dan kan vastleggen wat jij dan eigenlijk wil zeggen..(ja waarschijnlijk dan weer zonder ijs en sneeuw ben ik bang ;) )

Groet Wendy

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp