gpauwen schreef:
De vraag is waarom je een foto plaatst in de rubriek 'fotobeoordeling' als je kennelijk niet goed om kunt gaan met constructieve kritiek. De foto is, en dat is uiteraard weer mijn persoonlijke mening, esthetisch niet aantrekkelijk. Behalve dat is de belichting ook niet goed, en de focus klopt eveneens niet. Misschien een grotere scherptediepte gebruiken, of een reflectoortje aan de zijkant, dan valt het licht beter op het object. Er zit ook veel ruis in de foto, wat waarschijnlijk komt door een hoge ISO waarde (?), dus misschien kun je beter een flits gebruiken...
@gpauwen :
1) gij zijt op diverse vlakken totaal mis met uw bedenkingen
a) Waarom ik mijn foto hier plaats en niet kan omgaan met kritiek = TOTAAL ONGEPAST
Ik moet niet akkoord gaan met de kritiek net als de beoordelaar mag mijn foto niet goed vinden.
b) Die kritiek kan steunen op foutieve interpretatie....dat bewijst gij met de kritiek dat het dikke benen zijn enz enz....Ik weet ook dat een meisje zoals mis Nederland 2010 mooiere benen heeft dan dit meisje....maar ook mijn model is een levend wezen....heeft recht op waardering.....en heeft recht op mooie foto's.
En...of de foto mooi is wordt bepaald door fotografische aspecten en niet door menselijke aspekten ZOALS "UW SMAAK"
c) Gij zijt ook mis op het vlak van de iso
Ik heb geen hoog isowaarde gebruikt....op maakt geen bedenking (anders zou u het beter formuleren) maar u geeft kritiek op vlak van iso.
BVB : als u gezegd had : misschien komt de ruis die ik zie door hoge iso waarde.
Dan was dat veeeeeeeeeel beter uitgedrukt en respectvol. Want zeker weet u het niet.
Ik heb die hele shoot met iso 200 gemaakt.
Trouwens RUIS is die er wel of denk u "ruis" te erkennen?
Print hem eens uit en kijk of er dan ruis is.
Uw visie over ruis is foutief...er is geen ruis
d) Uw visie over de flits.....ook deze geuite visie is totaal foutief
Als ge een foto kunt lezen zult ge moeten erkennen dat er 2 lichtrichtingen zijn....dus is dat minstens één flits gebruikt.....of denkt ge dat de zon van 2 kanten kan schijnen?
Er zijn zelfs 2 flitsen gebruikt....dus de raad om een flits te gebruiken is ook ongepast.(zie uw laatste regel)
Beter zelfs...er is een softbox en een paraplu gebruikt.
De opstelling en richting van lichtinval is vrijwillig zo gekozen.
Dat noemt men "tangverlichting" net zoals dat op mijn avatar voor komt.
KORTOM : als ik zo hard mag zijn als uw kritiek...gij moet nog veel bijleren van fotografie en zit andere de les te spellen terwijl ge het zelf nog niet helemaal onder de knie hebt.
Anders zou ge uw zinswendingen wat beter aanpassen en u wat voorzichtiger uitdrukken.
Bovendien zou ge wat meer respect mogen hebben voor een model of mag een model met maat 36 tot 52 geen foto's hebben????????
Ik ken niet alles van fotografie...daarom post ik hem hier....NIET OM UW LES TE SPELLEN EN ALLE bedenkeningen te negeren...wel ongepaste "smaak kritiek" negeer ik of ga ik weerleggen.
Met "fotografische kritiek" kan goed om.