Wauw, TC, zeer vereerd!

:):)
Sorry van de EXIF gegevens, meestal laat ik die er in staan maar ik zag zojuist dat bij de setting "save for web and device' de setting verkeerd stond (en dus alle exif verwijderd heeft).
Ik zal hier een korte uitleg geven (plus exif):
Camera met macrolens op statief. Flinke bak met water (diepte van water in bak heeft ook invloed op effect, hoe ondieper, hoe wijder de "kroon"). Boven de bak inmiddels geen diepvrieszakje meer maar een plastic flesje met in de dop een gaatje waar ik een klein slangetje van een aquariumpomp in heb gezet. Aan het slangetje een klemmetje om de hoeveelheid water te regelen).
De kunst is vervolgens het water precies zo snel te laten druppelen dat de druppel die omhoog kaatst vanuit het water precies de volgende druppel tegenkomt en botst. (Voor wie het wil proberen, hiervoor zijn plm 10 druppels per seconde nodig)
Naast de bak met water, aan de achterkant, staat een losse flits die de achtergrond belicht (in dit geval gekleurd crêpe-papier). Alle achtergronden die enigszins reflecteren voldoen en kan ook leuk mee geëxperimenteerd worden gezien de achtergrond in de druppels (ondersteboven) scherp in de druppel te zien is.
De kamer moet redelijk donker zijn, omdat anders de camera bij de flitstijd van zeg 1/250 de druppels nog te duidelijk "ziet" en strepen ontstaan. (ik gebruik verschillende sluitertijden, de flits tijd zelf is toch het belangrijkste hier)
De flits zelf moet op 1/32 of 1/64 vermogen staan zodat de flits zo kort mogelijk is (plm 1/50000 sec), dit om de druppels nog beter te kunnen bevriezen.
Verder komt er wat handigheid en doorzettingsvermogen bij kijken, de eerste keer dat ik dit deed had ik plm 500 foto's nodig om er 15 goeie aan over te houden. Nu ik er een paar dagen mee stoei is dit inmiddels verbeterd naar een 1 op 5 ratio
Exif voor meeste foto's :
f/11 - f/13
1/60 - 1/250
iso 200
90 mm macro
En flash op camera (d300) in commander mode zodat alleen de externe flits afgaat.