Ik vind het een verdienstelijke eerste poging. Maar er ik zie wel een aantal verbeterpunten. Vooreerst valt de grote hoeveelheid ruis op, ik vermoed dat je gefotografeerd hebt met erg hoge iso-waarde. Bovendien zou ik het diafragmagetal verkleind hebben, zo werd je achtergrond nog onscherper er rustiger.
Hieronder is hetgeen ik van de foto heb gemaakt (2min werk)

Wat ik gedaan heb:
* De foto is inderdaad erg flets. Ik heb gepoogd hem wat meer "ballen" te geven door wat te spelen met de niveau's en het contrast (photoshop elements)
* De kleurverzadiging in het rode segment heb ik gevoelig opgetrokken (photoshop elements)
* Ik heb het beeld gespiegeld zodat een inlopende lijn ontstaat. Over het algemeen kijkt dit fijner. (photoshop elements)
* ik heb de enorme hoeveel ruis proberen terug te dringen. Vandaag zelf op dit forum geleerd hoe dit kan via noiseware (gratis te downloaden)
Ik hoop dat je het niet te erg vind dat ik je foto onderhanden heb genomen. Anders verwijder ik hem weer hoor. Dit is maar een voorbeeldje van wat de foto kan worden. Ik ben er mij van bewust dat er op dit forum mensen zijn die er nog veel meer kunnen uithalen, maar ik wil je alvast op weg helpen.
Groetjes,