Het is 28 aug 2025 02:53

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur De invloed van lucht en zon..........
 De invloed van lucht en zon..........
BerichtGeplaatst: 09 aug 2012 00:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Deze keer géén macroplaten maar meer overzichtsbeelden.
Omdat deze tak van fotografie niet zo mijn specialiteit is en ik het ook moeilijk vond om te bepalen waar deze platen terecht moesten komen, heb ik ze maar hier neergezet.
Ik wilde ze namelijk ook niet uit elkaar halen en er twee 1foto-topics van maken.................

1. Een dorpsgezichtje bedreigd door een wolkpartij gezien door een macro-onbjectiefje(Is de wazige voorgrond niet te storend?).

Fotografie

2. Tijdens een macrostrooptocht vomd ik dit tafereeltje wel aardig. De lage stand van de zon door een treinviaductje zorgde voor dit schaduweffect. De belichting laat zich niet overal van een stralende kant zien............

Fotografie

Er is ongetwijfeld nog héél veel te verbeteren maar wat had ik met name bij de tweede anders moeten doen(behalve de lantaarnpaal die ik had moeten wegshoppen)?

Jo ;)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 09 aug 2012 08:32 
Lid
Fotografie

Jo,

Beide foto's zijn zeer mooi, echter moet ik eerlijk zeggen dat de 1e foto mij niet echt aanspreekt. De wazige voorgrond vind ik zeker niet storend geeft zelfs wat extra diepte in de foto. Foto 2 vind ik een geslaagde plaat, de gele gloed doet heel veel in deze foto. Echter ik zou er wat meer contrast in brengen. De schaduw van de fietster is naar mijn mening te licht.

Gr.,
Peter

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 09 aug 2012 10:54 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
!e is ook niet mijn favoriet. F2 is mooi door het doorkijkje gekaderd. Die lantaarnpaal moet er wel uit (het hoofd)!. VInd je de kleur niet ietsje te geel? Misschien het contrast ook nog ietsje opvoeren. alle kleurproblemen los je op met een zwart-wit uitvoering. Wel het contrast en zwarting aanpassen naar boven.
F2 heb je dus heelgoed qua compositie gezien en vastgelegd! :up

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 09 aug 2012 23:51 
Lid
Fotografie

Dank je wel voor jullie reacties. :) :) :)
Ik probeer nog beter mijn best te doen met dit soort foto's.
Want ook deze tak van fotografie is leuk om te doen, maar wel héél anders.............

Jo ;)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp