Het is 30 jul 2025 07:34

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Nautilus
 Nautilus
BerichtGeplaatst: 04 dec 2012 16:29 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het weer doet niet mee vandaag en je moet toch wat :D
Nauwelijks ervaring met "stillevens".
Wat zou je anders doen en waarom; mss iets royaler in het kader? Ik sta open voor suggesties

Fotografie

Exif: 4" - f/18 - iso100 - 44mm

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Nautilus
BerichtGeplaatst: 04 dec 2012 17:25 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Gave plaat!
Leuke compo heb je er zo met die spiegeling van gemaakt. :D

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nautilus
BerichtGeplaatst: 04 dec 2012 19:40 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Mijn lievelingsschelp! Imposant zijn ze. Ik heb er hier eentje staan. Absoluut niet zelf gekocht of meegenomen want is uit den boze! Ben, net als jij, ook een duiker en dan kijk je heel anders naar de beschermde dieren en schelpen. Ik heb hem meegenomen van mijn oma die inmiddels al 92 jaar is en in een verzorgingshuis zit waar ie niet mee kon.

De foto is het niet helemaal voor mij. Sorry... De bovenste schelp heeft een vreemde dubbele rand. Het is geen halo maar wat het wel is weet ik niet.
Het idee vind ik wel gaaf. In zwart wit is ie bijzonder mooi. Dat heb je goed gedaan want dat had ik niet verwacht bij deze prachtige kleurige schelp.
Ik zou hem niet spiegelen. Het haalt de kracht van de schelp weg. En ik zou hem ook scherper in beeld brengen. Of misschien anders gespiegeld.
Heb jij deze inktvis trouwens wel eens in het echt gezien? Dat is wel een droom van mij...

Groetjes
Nuelle

Nautilus
BerichtGeplaatst: 04 dec 2012 20:16 
Lid
Fotografie

@ Pipnada, dank je wel

@ Nuelle, eerlijk en helder verhaal, geen sorry nodig. Ik zal er zeker meer mee gaan experimenteren. De vreemde "rand" is een gevolg van de spiegel die ik gebruikt heb.
De schelp deze heb ik, net als jij gekregen. Mijn oom heeft deze heel lang geleden van één van zijn reizen meegenomen. En omdat hij weet dat ik duiker èn liefhebber ben heb ik deze gekregen.
Ik heb ze ook in het echt gezien; 20-30 stuks tijdens een 30 mtr duik in het Mexicaanse deel van de de Baha Calfornia. Schitterende ervaring, wmb vergelijkbaar met de Walvishaai en Manta's op de Maladiven

gr, Wil

Nautilus
BerichtGeplaatst: 04 dec 2012 20:40 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
wilw schreef:
@ Pipnada, dank je wel

@ Nuelle, eerlijk en helder verhaal, geen sorry nodig. Ik zal er zeker meer mee gaan experimenteren. De vreemde "rand" is een gevolg van de spiegel die ik gebruikt heb.
De schelp deze heb ik, net als jij gekregen. Mijn oom heeft deze heel lang geleden van één van zijn reizen meegenomen. En omdat hij weet dat ik duiker èn liefhebber ben heb ik deze gekregen.
Ik heb ze ook in het echt gezien; 20-30 stuks tijdens een 30 mtr duik in het Mexicaanse deel van de de Baha Calfornia. Schitterende ervaring, wmb vergelijkbaar met de Walvishaai en Manta's op de Maladiven

gr, Wil

O wauw.... Dat moet een super gave ervaring geweest zijn. Ik ben jaloers! :) Heb je daar een foto van? De walvishaai staat ook op mijn verlanglijstje. Ik heb2 jaar geleden gedoken met Manta's op de Maladiven. Dat is ook echt geweldig. Ik heb er een filmpje van op youtube maar van slechte kwaliteit door het cameraatje. (sealife) Ik wil dan ook graag een betere onderwatercamera.
Ik ben heel benieuwd naar je volgende foto van deze schelp! :up

groetjes
Nuelle

Nautilus
BerichtGeplaatst: 05 dec 2012 01:54 
Lid
Fotografie

Helaas geen foto's van de nautilus.
Ow gebruik ik een canon G7, al mijn OW foto's zijn hiermee gemaakt.
Voor de foto's ff geduld :D moet deze maand veel werken en daarna ... vakantie

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp