Het is 26 aug 2025 22:03

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Glow Eindhoven
 Glow Eindhoven
BerichtGeplaatst: 19 nov 2013 17:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Vandaag een account aangemaakt bij Photobucket. Even kijken of het lukt om foto's erop te zetten. Deze foto's zijn echter geschoten als JPEG. Ga vanaf nu foto's in RAW proberen te maken en hoop tips te krijgen vanuit hier. :)
Hierbij een aantal foto's van Glow Eindhoven.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden of tips zijn altijd welkom! Alvast bedankt. :foto

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Groetjes Sophia

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Glow Eindhoven
BerichtGeplaatst: 19 nov 2013 20:35 
Lid
Fotografie

leuke serie maar ook hier mis ik toch wel wat scherpte in je foto's :blush ook hier graag je foto's even nummeren , zet er voor wat gerichtere tips ook je exif even bij ;)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Glow Eindhoven
BerichtGeplaatst: 19 nov 2013 20:42 
Lid
Fotografie

Leuk maar jammer dat ze niet helemaal scherp zijn.
Misschien had je geen statief bij je? :unsure
1 en 2 zijn voor mij het meest geslaagd. :)

Glow Eindhoven
BerichtGeplaatst: 19 nov 2013 23:06 
Lid
Fotografie

Tony schreef:
leuke serie maar ook hier mis ik toch wel wat scherpte in je foto's :blush ook hier graag je foto's even nummeren , zet er voor wat gerichtere tips ook je exif even bij ;)

Hihi ja deze foto's had ik er tegelijkertijd met de andere foto's erop gezet en toen had ik nog geen tips gekregen... :blush

Zou het kunnen dat de foto's wat minder scherp zijn door de kwaliteit van het objectief of heeft dit echt met instellingen te maken?

Ik heb hier alles in de M-stand gedaan, Iso geprobeerd te houden tussen de 400 en 800.
De laatste foto is bijvoorbeeld 1/5sec sluiter, diafragma F13, 18mm zoom, ISO 400 en Manual focus. Wel alles met statief gedaan.

Groetjes Sophia :foto

Glow Eindhoven
BerichtGeplaatst: 20 nov 2013 10:14 
Lid
Fotografie

Ja, jammer van de onscherpte.
Ik zou hier, omdat je ook een statief gebruikt, de ISO op 100 of 200 (sommige toestellen hebben geen 100) zetten. Dan heb je wel een nog langere sluitertijd, maar dat kunnen deze onderwerpen goed hebben.
Je hebt dan toch kans op minder ruis in de achtergrond.
Eventueel gebruik maken van een draadontspanner.
Ik weet niet wat voor toestel je hebt en of je een stabilisator in je lens hebt, want die moet je af zetten wanneer je met een statief werkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Glow Eindhoven
BerichtGeplaatst: 20 nov 2013 15:23 
Lid
Fotografie

Paula Loonen schreef:
Ja, jammer van de onscherpte.
Ik zou hier, omdat je ook een statief gebruikt, de ISO op 100 of 200 (sommige toestellen hebben geen 100) zetten. Dan heb je wel een nog langere sluitertijd, maar dat kunnen deze onderwerpen goed hebben.
Je hebt dan toch kans op minder ruis in de achtergrond.
Eventueel gebruik maken van een draadontspanner.
Ik weet niet wat voor toestel je hebt en of je een stabilisator in je lens hebt, want die moet je af zetten wanneer je met een statief werkt.

Ik had de foto's wel gemaakt met een zelfontspanner (ingesteld op 2s). Ik heb een Sony A58 en ben nog een beetje aan het uitzoeken hoe alles werkt, heb de camera pas een kleine 2 maanden.
Verder heb ik geen stabilisator in de lens alleen op de camera, die ben ik inderdaad volgens mij vergeten uit te zetten.... :blush Beginners foutje? ;)
ISO heb ik steeds wel geprobeerd ze laag mogelijk te houden, maar kan je de ISO gewoon op 100 laten staan of 200? Volgens mij toen ik de camera op 200 liet staan en ik had dan de max. sluitertijd van 30s. en een laag F. getal dan bleven de getallen knipperen. Ik dacht dat ik dan geen foto kon maken. Iemand hier ervaring mee?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp