Nog een van de Nieuwjaarsduik in Gendt. De mooiste plek om te gaan staan was de reep zand op de achtergrond, maar dan had ik de zon recht in mijn lens schijnen. Jammer dat er verder weinig mogelijkheden waren om ergens te gaan staan, of het zou midden tussen de nieuwjaarsduikers moeten zijn en dat wilde ik maar niet riskeren.
Misschien volgend jaar toch naar Rijkerswoerd

Toch ben ik blij dat ik hier de nieuwe lens (het objectief

) weer heb kunnen testen. De Dof is niet zo romig als die bij de F2.8, maar hij valt me toch niet tegen. Zeker de scherpte niet.
Voorlopig blijf ik testen met het ding.

Ik heb toch geprobeerd om de groenzweem te verwijderen. De uitleg van Frans was voor mij te summier omdat ik nooit met een laagmasker gewerkt heb, maar het kwam wel op complementaire kleuren aan. Ik moet het nog eens stap voor stap ergens opzoeken, want ik kwam er niet uit.
Toen ben ik naar de meest eenvoudige manier gegaan die Elzenga aangeeft (hij heeft meerdere versies van kleurzweem verwijderen op het net staan en ik heb gekozen voor: snel een kleurzweem verwijderen). Dat heb ik gedaan en dat werkte goed voor de "groene jurkjes". De rest is wat licht geworden, maar daar kun je natuurlijk door te gummen wat aan veranderen zodat het qua kleur bevalt.