Ik heb helaas geen studiobelichting en was in dit geval afhankelijk van daglicht in een redelijk donkere kamer. Dus moest ik spelen met de gordijnen en het onderwerp steeds verleggen om de belichting bij te sturen. Vandaar dat de belichting op sommige plekken inderdaad niet helemaal goed is.
Ik heb ook maar 1 externe flitser en daar lukte het helemaal niet mee.
De volgende keer wellicht met iets wat als reflexiescherm kan dienen experimenteren.
Of heeft iemand nog tips voor andere goedkope manieren? Ik vind het namelijk zonde om te veel geld in studiobelichting te steken omdat ik het waarschijnlijk te weinig zal gebruiken.
#05 was overigens mede-bedoeld om de rode LEDjes in de zijkant van de hals te laten zien. Misschien had die daarom wat donkerder gemoeten of wat meer ingezoomd op de LEDjes.
@Annemiek,
De foto's die jij gemaakt had waren z/w en het was geen gitaar met hoogglans lak, toch? Dat is net weer even anders.
Soortgelijke foto's had ik ook al eens gemaakt. Allebei met zelfontspanner, wat het best wel lastig maakte. Hier had ik gebruik gemaakt van dimbare podiumverlichting, maar die heb ik niet meer: