petervaneekelen schreef:
Freerk, desalniettemin dank voor je reactie! Ik vermoed dat er meer zijn die er zo over denken, dus is het OK als dat ook gewoon gezegd wordt. Uiteraard hoor ik liever positieve reacties, en het liefste verbeterpunten, maar dit hoort er ook bij. Ik probeer zoveel mogelijk plaatjes te vermijden die je al met duizenden op internet kunt vinden (niet altijd hoor, gewoon mooi is soms ook leuk) en zit daarom meestal in een positie waarvan ik me afvraag of er eigenlijk nog wel iemand anders is die dit ook de moeite waard vindt. Als dat zo is dan wordt ik daar wel blij van, maar ik hoor het dus ook graag als het niet zo is (en waarom dan). Al doende leert men.
Ik kan het altijd wel waarderen wanneer iemand afstapt van de gebaande wegen. Hoe mooi sommige foto's ook zijn, ik zal nooit foto's in de categorieën Dieren, Vogels, Insecten beoordelen. Het is fantastisch wat sommigen op de plaat zetten, maar ik zoek meer naar iets anders, iets onderscheidends. Dat vind ik in voornoemde categorieën vaak niet terug, hoe goed die foto's soms ook zijn. Sommigen kunnen bij National Geographic geplaatst worden, maar het blijft voor mij de zoveelste huismus, libelle etc. Dat jij onderscheidend materiaal maakt is ontegenzeggelijk. Deze vond ik echter iets minder, maar het is wel een echte 'Peter van Eekelen' en dat is ook wat waard, want daarmee ben je wel herkenbaar!
Bij deze serie verbeterpunten? Vast wel, maar het beeld boeit me niet zo. Het zijn de foto's als geheel die mijn aandacht niet vasthouden. Daarom kan ik specifieke verbeterpunten niet (be)noemen.