Het is 27 jul 2025 11:59

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Sunset Digger
 Sunset Digger
BerichtGeplaatst: 27 okt 2015 13:32 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Sunset Digger
BerichtGeplaatst: 27 okt 2015 14:14 
Lid
Fotografie

Is het de lucht of de kraan die me trekt. Kleuren uit balans om echt van de lucht te genieten. Giek van de kraan te donker. Bak van de kraan lijkt in de andere te happen en vind dat persoonlijk geweldig om te zien en dit deel trekt uiteindelijk mijn ogen daarheen.

KLinkt kritisch maar ik vind de foto echt heel fraai.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sunset Digger
BerichtGeplaatst: 27 okt 2015 14:55 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Vooral de groothoek dicht erop doet het goed, kleuren trekken mij minder :)

Sunset Digger
BerichtGeplaatst: 27 okt 2015 16:16 
Moderator
Fotografie

Snap het van de kleuren, toch benaderen ze voor 95% de realiteit. Ik zie wel een hoop feedback inmiddels waarbij ik merk (correct me if I am wrong) dat vanuit de persoonlijke voorkeur en smaak wordt gereageerd. Moet kunnen hoor, maar ik probeer altijd mijn eigen voorkeur en smaak totaal niet mee te laten wegen in mijn feedback op andermans foto's. Ook van mijn kant geen kritiek, slechts een aanname (gevaarlijk ik weet het) en observatie.

Sunset Digger
BerichtGeplaatst: 27 okt 2015 17:30 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Ik vind hem gaaf! Lekker surrealitisch door de kleuren. Echt of niet. Ik zie niet vaak een spannende foto met een graafmachine als onderwerp en dat is je hier wel gelukt. :up

Sunset Digger
BerichtGeplaatst: 27 okt 2015 21:21 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Mdevil schreef:
Snap het van de kleuren, toch benaderen ze voor 95% de realiteit. Ik zie wel een hoop feedback inmiddels waarbij ik merk (correct me if I am wrong) dat vanuit de persoonlijke voorkeur en smaak wordt gereageerd. Moet kunnen hoor, maar ik probeer altijd mijn eigen voorkeur en smaak totaal niet mee te laten wegen in mijn feedback op andermans foto's. Ook van mijn kant geen kritiek, slechts een aanname (gevaarlijk ik weet het) en observatie.
Lijkt me een correcte observatie. Door de bank genomen zie je op dit forum zowel concreet inhoudelijke als persoonlijk getinte feedback. Zelf vind ik deze combinatie (na verloop van tijd) plezierig. Zie het als de filmrecensent in de krant. Je leest die krant al een tijdje en weet door de recensies met de films te vergelijken op gegeven moment wat iemand aanspreekt en wat niet. Daardoor ga je de recensie ook gekleurd lezen, tussen de regels door, zeg maar. Dat is toch extra informatie, al kost het wat tijd om die te ontcijferen. Sommige aspecten van een foto zijn ook nauwelijks op een andere manier te reviewen - kleurgebruik is daar een van. We kunnen wel zeggen: "het geprononceerde gebruik van zwaar verzadigde kleuren drukt een stevig stempel op de foto" maar dan weet je nog niks wat je nog niet wist. Als er 9 van de 10 mensen zeggen dat ze het niks vinden weet je beter of iets door de bank genomen in de smaak valt of niet. Als die ene persoon die het wel mooi vindt toevallig net iemand is wiens reacties je door de tijd heen veel waard vind dan kan dat ook weer wat voor jou betekenen.

Zoiets. Dus. In ieder geval zoals ik het oppak :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp