Laat ik voorop stellen dat ik de eerlijke meningen zeer waardeer, dat is precies de reden voor het plaatsen van foto's op dit forum. Hoewel ik steeds beter kan voorspellen welke foto's het hier wel of niet goed zullen doen blijft het soms een verassing wat helemaal niet werkt, of wat juist heel goed werkt. Ik ben dan wel eigenwijs, maar ik leer op deze manier naast de inhoudelijke commentaren heel veel van jullie
Paly, goede analyse, dank je.
Frans, de link: dit is het Van Gogh museum

Je weet wel, die trap omhoog in het gedeelte met de vaste collectie. Ik zal later nog wat andere foto's uit dit museum plaatsen, ook daarin zul je geen enkele verwantschap met de schilder aantreffen. Ik laat me inspireren door wat ik zie, op stap is dat zelden het werk zelf wat ergens tentoongesteld wordt, meestal is het de omgeving.
Harry e.a., naast vooropgezette bedoelingen heb ik een simpele leidraad: vind ik het zelf mooi, of niet? Je kunt er van uitgaan dat alles wat ik hier plaats door mijzelf als aantrekkelijk wordt beschouwd. Dat zal zelden een standaard beeld zijn want daar is de wereld al vol van, dat filter ik er meestal uit. Dus ook in dit geval: vooral F1 vind ik zelf gewoon lekker om naar te kijken, de combinatie van strakke lijnen met vervaging naar zowel onder als boven en de kleuren van de (kun je aannemen) mensen op de begane grond. Fijne vlakverdeling ook. Vind ik dan he