Het is 24 aug 2025 22:55

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur FOOD PHOTOGRAPHY
 FOOD PHOTOGRAPHY
BerichtGeplaatst: 22 maart 2016 17:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hé, da's een hele andere tak van sport. Gemaakt voor je opleiding?

Nr 1: De presentatie, twee opmerkingen. Ik zou er geen deel van een lepel op zetten. Of het achterkantje van de steel er ook op of de lepel helemaal weg. De blauwe besjes: ik zou de kruimeltjes er niet op hebben geschept, maar ze mooi schoon hebben gehouden en er netjes tussen en op hebben gelegd. De scherptediepte is vriendelijk, kleuren zijn goed. Houten-planken achtergrondje doet het altijd goed bij productfotografie, zo ook hier.

Nr 2: Presentatie: Ik zou niet voor gele tomaatjes hebben gekozen, maar voor rode. Geeft net wat meer kleur aan de salade. De scherptediepte had hier ietsje ruimer mogen zijn. Voor de rest ziet het er goed en aantrekkelijk uit. De schaduw rechtsboven had er van mij niet op gehoeven.

Nr 3: De waterkers (?) zou ik in een grotere scherptediepte hebben gevangen. Nu is het zoeken welk steeltje met blaadje er in zijn geheel scherp op staat en eerlijk gezegd, kan ik die niet vinden. Ik zie na goed zoeken wel losse blaadjes er scherp op staan. Ook spreekt het witte randje van de kom/bord/... waar dit potje in staat me niet zo aan en vind ik het jammer dat je potje onderaan op deze manier hebt aangesneden. Een houten ondergrondje had het hier beter gedaan.

De belichting in alle drie je foto's is prettig! Gewerkt met een grote softbox of een lichttent?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 FOOD PHOTOGRAPHY
BerichtGeplaatst: 23 maart 2016 08:10 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Een heel andere benadering dan de cleane manier om voedsel weer te geven.
Toch vind ik de standpunten niet zo lekker kijken. Ietwat teveel schuin boven de etenswaren.
Van belang vind ik eigenlijk altijd bij voedsel dat de kleur lekker helder is, dat het uitnodigt om te gaan eten. Dat de ingrediënten er lekker vers uitzien.
Hierbij vind ik de achtergronden niet lekker helder en dat heeft zijn weerslag op het eten.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 FOOD PHOTOGRAPHY
BerichtGeplaatst: 24 maart 2016 02:01 
Lid
Fotografie

Ik heb hier niet veel verstand van. Ik kan enkel maar zien wat een briljante foto´s er niet staan in de kookboeken van mijn vriendin.

Foto 1 en foto 2 zien er voor mij best ok uit.

Foto 3 is iets waar ik zo geen weg mee kan. Moeilijk standpunt, scherptediepte, het ziet er te eenvoudig uit voor mij.

Maar ik zal eerlijk toegeven dat ik het zelf niet beter kan.

In Belgie is zo een fotograaf die enkel dit doet voor zijn beroep.
Toch leuk dat je het probeert, je weet maar nooit dat dit je nieuwe roeping wordt. ;)

FOOD PHOTOGRAPHY
BerichtGeplaatst: 24 maart 2016 14:24 
Lid
Fotografie

Een van de moeilijkere takken van fotografie.
Foto's doen me denken aan die in kookboek van Donna Hay.
Een groter compliment kun je niet van me krijgen.

PSschrijven in hoofdletter is schreuwen op het web.

FOOD PHOTOGRAPHY
BerichtGeplaatst: 03 apr 2016 19:55 
Lid
Fotografie

Verder nog Martina?