k03n schreef:
En als je mensen wil laten zien zou ik ze ook echt duidelijk laten zien. Dat in het geval van produktfotografie.
mensen in product fotografie?? is dat niet een contaminatie?
Ik vind het een mooie plaat die wat mist in de voorbereiding, maar bijvoorbeeld op een website ergens helemaal niet misstaat.
Maar dat kan deze nu niet omdat je daarvoor een blinkende keuken nodig hebt, waar alleen veel chrome te zien is. Nu heb je links die witte bakjes en rechts een vieze kachel.
Ik heb eens gegeten in de Nonnerie in Maarssen, daar hadden ze in de eetzaal foto's hangen van de koks, en van zo'n berg met ingredienten. Maar het ging daar vooral om de sfeer van de platen. Vaak is het mooi in dit geval om de kleur om te zetten naar(een soort) bruin zwart.
Dit zie je veel op oude foto's uit de mediteranee. Dus dan heb je gelijk een italiaanse sfeer, toch een sfeer die veel restaurants willen, omdat Italie natuurlijk bekend staat om de heerlijke, simpele maar zeer uitgebreide keuken, neem daarbij de ongekende passie die zij daar voor het eten hebben.
Haha heb eens gelogeerd bij een vriend van mijn schoonzus in Italie bij Bergamo. Hij had bedacht om voor ons de echte zuid Italiaanse pasta carbonara te maken (daar niks geen room door de carbonara). Maar dat bedacht hij zaterdag avond, dus hij moest naar zijn moeder voor ingredienten, nu was dat allemaal moeilijk en een gedoe. Toen we bij zijn moeder aankwamen wisten we waarom, het was een echt oud Italiaans vrouwtje en toen zij ons zag moesten we zitten, en heeft ze vervolgens de hele middag boos op haar zoon voor ons gekookt! Mijn schoonzus die vloeiend Italiaans spreekt begreep uit het dialect dat moeder vond dat als er Nederlanders kwamen zij voor hen moest koken, dan leerde wij iets anders te eten dan vee voer(boerenkool is daar veevoer). Dit terwijl onze gastheer voor ons wilde koken.