Hollen of stilstaan he
Laat ik dan ook even mijn eigen mening geven (doe ik normaal gesproken niet, immers ik plaats foto's om meningen te verzamelen, de mijne doet daarbij niet zoveel ter zake - je kunt er van uitgaan dat ik wel tevreden was met het beeld, anders zou ik het niet plaatsen). Mijn opzet was natuurlijk vooral om middels de compositie (gulden snede) het hoger gelegen huis eruit te laten komen. Maar tegelijkertijd wilde ik de omgeving (een van de witte dorpjes in Andalusie) zo goed mogelijk uit laten komen. Het chaotische karakter is exemplarisch voor die witte dorpjes en dat zie je goed in het middenstuk. De voorgrond geeft me de kans om de compositie weer rust te geven. Wat ik zelf juist leuk vind is dat door de witte vlakken er weinig diepte zit in de foto terwijl er toch heel duidelijk drie lagen zijn te onderscheiden - al die vlakjes geven het een Mondriaan-achtige abstractie.
Dus ik lees met aandacht de opmerkingen die aangeven dat anderen het rommelig vinden overkomen. Dat heb ik zelf totaal niet, maar ik vind het wel belangrijk om te begrijpen hoe anderen dat zien. En Frans is het dan weer met mij eens, dat is toch ook weer leuk om te lezen