Het is 07 aug 2025 02:40

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Bijzondere ring met veel emotionele waarde
 Bijzondere ring met veel emotionele waarde
BerichtGeplaatst: 13 dec 2016 22:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Goedenavond allemaal,

Deze ring is van mijn vriendin, maar het is geen gewone ring. Deze ring heeft ze gekregen van haar moeder, die op haar beurt de ring van haar moeder heeft gekregen. Dit gaat een paar generaties door waardoor er een prachtige en bijzondere emotionele waarde aan de ring zit.
Toen mijn vriendin dit verhaal vertelde, vond ik het werkelijk prachtig. Ik besloot (natuurlijk in overleg) er een paar foto's van te maken zodat de ring voor altijd digitaal zal bestaan.

Graag hoor ik welke foto jullie het mooiste vinden. Gaat de voorkeur uit naar zwart/wit of kleur?
Alle feedback is welkom!

Exif:
Sluitertijd: 1/50 sec.
Brandpunt: 80 mm.
ISO: 100
Diafragma: f/1.8
Geen flits

Fotografie

Fotografie

Exif:
Sluitertijd: 1/100 sec.
Brandpunt: 80 mm.
ISO: 100
Diafragma: f/1.8
Geen flits

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 14 dec 2016 01:13 
Lid
Fotografie

Ik had de foto niet met f/1.8 gemaakt, maar met een diafragma waarbij de ring volledig binnen de scherptediepte valt. Daarnaast zou ik er voor hebben gezorgd dat het "glaswerk" van de ring sprankelt. Dit glaswerk komt nu een beetje "doods" op mij over. Ook zou ik bij productfotografie gebruik hebben gemaakt van een lichttent. Die kun je zelf eenvoudig maken van bijvoorbeeld een kartonnen doos met een aantal witte velletjes papier en plakband en ja.... dan heb je ook een paar lampjes nodig. Wellicht een apart gericht lampje op het glaswerk gezet.

Als ik moet kiezen uit deze vier foto's, dan gaat mijn voorkeur uit naar nr 4. Mijn voorkeur gaat dus uit naar de kleurenversie, waarbij het "glaswerk" zichtbaar is. In nr 2 (en 1) zie ik dat glaswerk nauwelijks zitten.

Ik vind het ook opvallend dat het glaswerk in nr 2 doorzichtig van kleur is en in nr 4 een groene tint heeft.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 14 dec 2016 09:25 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Eens met Henry. Bij 4 komt het beter uit.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 14 dec 2016 10:47 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Aangezien er een emotionele waarde aan zit,zou ik ook proberen om de ring aan de vinger van je vriendin vast te leggen,en in dit geval zou met een f1,8 de ring beter uit komen...

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp