Het is 26 apr 2024 14:07


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur West Fries Museum te Hoorn
 West Fries Museum te Hoorn
BerichtGeplaatst: 23 jun 2017 19:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 99
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bij toeval in de buurt gekomen van het West Fries Museum te Hoorn. Fotograferen mag maar geen statie, flits etc.
Wat dit museum voor mij verdiend heeft is een welverdiende pluim. De verlichting was niet optimaal, maar er was duidelijk geprobeerd het beste er van te maken.
Een goed onderhouden collectie die aan het eind van het jaar weer (bijna) compleet gemaakt wordt door de terugkeer van de gestolen schilderijen. De doeken worden op het moment gerestaureerd en ik ben zeer geïnteresseerd naar het resultaat.
Wie denkt dat dit museum in originele staat verkeert wordt op het verkeerde been gezet. Het is een samenstelsel van een aantal huizen uit de regio. Toch is alles in een goede harmonie en een mooie ervaring.

Fotografie

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 West Fries Museum te Hoorn
BerichtGeplaatst: 24 jun 2017 05:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40274
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
de verlichting was niet optimaal maar je belichting en kleuren ook niet ;) zou er eens wat rood uit halen en proberen recht te zetten ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 West Fries Museum te Hoorn
BerichtGeplaatst: 24 jun 2017 06:24 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik denk dat het nog knap lastig gaat worden om een goede balans te vinden tussen de verschillende kleurtemperaturen.
Museum ziet er goed uit, je foto's geven ons een mooi inzicht in de sfeer die het museum uitstraalt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 West Fries Museum te Hoorn
BerichtGeplaatst: 24 jun 2017 07:15 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De belichting vind ik juist goed bij de ouderwetse sfeer passen. Het rood voegt voor mij juist toe. Vaak vind ik zelfs dat een foto nadat je de witbalans digitaal hebt aangepast, een beetje saai wordt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 West Fries Museum te Hoorn
BerichtGeplaatst: 24 jun 2017 16:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 99
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De spots die het museum gebruikt zijn behoorlijk geel (ca. 3400 gr K) om het hout wat warmer over te laten komen. In dit soort situaties neem ik ook foto's met mijn iPhone om een kleur reverentie te hebben. Daarbij probeer ik zo veel mogelijk de "sfeer" vast te houden.
Het probleem is dat onze ogen een verschillende intrepetatie van het licht geven.
De opnames zijn met 4000 gr K gemaakt en met de nabewerking naar 3500 gr K gebracht.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 139 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed