Hallo Allemaal,
Aangezien ik ook aardig interesse heb in de tweede wereldoorlog, ben ik ook geinspireerd door oude foto's uit de oorlog. Onlangs naar de Belgische ardennen geweest en een aantal oude fotolocaties bezocht. Viel niet mee om de exacte plek van de fotograaf vanuit de oorlog te vinden. Verder zit je nog dat je niet weet met welke lens en met hoeveel mm deze gemaakt is, etc etc.
Daarnaast was ik met het gezin en had ook niet al te veel tijd om dit rustig te onderzoeken.
Dus min of meer met tijdsdruk toch het een en ander weten te achterhalen en bezocht.
Wat ik met dit soort foto's moet....tja, ik vind het wel een kick om hetzelfde plekje te vinden waar veel heeft afgespeeld in de oorlog. Zeker als je het verhaal er achter een beetje weet. En de fotograaf wordt dan in mij wakker om dit te gaan doen.
Op termijn wil ik een extra website voor de hobby gaan maken met heel veel van dit soort Then & Now foto's.
De foto's zijn wat klein helaas omdat de oude foto uit 1944 die ik gevonden had op internet een resolutie had van 550 aan de lange kant.
Hier de foto's:
Foto 1: 1944: Amerikaanse troepen van 2nd Armored Division trekt het Belgische dorpje Dochamps binnen:

Foto 2: Zelfde locatie anno 2009

Foto 3: Then & Now (een snelle creatie .....)

De foto's die ik gemaakt hebben zijn uiteraard niet ter beoordeling, meer just for fun