Het is 29 maart 2024 05:42


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur deur
 deur
BerichtGeplaatst: 02 jan 2018 20:06 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 deur
BerichtGeplaatst: 02 jan 2018 22:58 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24354
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooi exemplaar, goed gezien :up

Als compositie werkt het niet helemaal voor mij, teveel ongelijke elementen in de bovenste rand. Beetje afsnijden, heb je nog steeds een goed beeld denk ik. Gezien de leuke keien zou ik graag nog wat meer onderkant hebben gezien, of meer linkerkant voor de mooie kleurencombinatie. Maar het is makkelijk lullen vanaf de zijlijn :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 deur
BerichtGeplaatst: 02 jan 2018 23:32 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Deze foto is gemaakt in 2010 in Tallin met mijn Sony Alpha 200. Gezien de staat in 2010 denk ik niet dat ik het nog over kan doen, Peter. ;) Er kan dus niet meer bij, alleen maar af.

Ik denk eigenlijk dat ik ook niets goed heb gezien, maar dat wat er goed is meer per ongeluk goed is gegaan, omdat alle andere foto's van toen daar een groot rampenplan zijn wat betreft compositie.

Maar goed, snijden dus. Aan de bovenkant vind ik het heel lastig kiezen. Het is alles in de categorie dak/dakconstructie er af, of alles laten zitten. En ik kom dan uit op laten zitten, omdat ik het stuk waar het dak ontbreekt en dat uitstekende deel van het gele vlak er net wat diepte aan vind geven.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 deur
BerichtGeplaatst: 03 jan 2018 10:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 10383
Woonplaats: Wijdenes
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Jammer dat ie inderdaad niet wat ruimer geschoten is. Er zitten mooie elementen in, de strucuren kan ik ook waarderen. Qua kleur teveel magenta? gr Harry


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 deur
BerichtGeplaatst: 03 jan 2018 13:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9843
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Als ik deze deur zelf zou foto moeten fotograferen en bewerken zou ik hem precies dezelfde uitsnede geven, dit is precies goed n.m.m.
Alleen de bewerking zou wat steviger mogen, hij komt bij mij een beetje 'flauwtjes' over.
Ik heb in PS (met NIK-filters) de details wat extra naar voren laten komen, wat extra contrast en de magenta + cyaan kleuren verminderd.
Als je hem gezien hebt haal ik hem weer weg.
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 deur
BerichtGeplaatst: 03 jan 2018 14:34 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank voor de feedback!

over de uitsnede: ik vind de bovenkant en zijkanten wel goed zo, maar meer keien onderaan zoals Peter zegt was denk ik wel een plus geweest, vooral links een reepje er bij was toch fijn geweest.

Over bewerking: ik had saturatie al iets omhoog gedaan, heel iets opgelicht, en contrast redelijk wat omhoog. Zoals de bewerking van Matthijs nu is komt het op mij nu iets te hard over, maar misschien wordt dat beïnvloed doordat ik een ander vertrekpunt had. Daar ben ik eigenlijk niet over uit. In principe is vertrekpunt niet waar je vanuit moet gaan, maar ik heb het idee dat het toch een beetje zo werkt. Lastig.

Ik ga er zeker nog een keer naar kijken, leuk oefenmateriaal zo, en ook eens ervaren wat magenta en cyaan knopjes doen. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 deur
BerichtGeplaatst: 03 jan 2018 14:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Mooi plekje.
Meer keien op de voorgrond en de regenpijp + stukje gele muur links eraf laten.
Die is in mijn ogen te fel/licht tegenover de rest van de foto.
Dat zou mijn keuze zijn.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 deur
BerichtGeplaatst: 03 jan 2018 15:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Muur links met regenpijp zou ik ook niet er op hebben laten staan. Kleuren in de update van Matthijs zijn voor mij iets te heftig.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 deur
BerichtGeplaatst: 03 jan 2018 15:19 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
In het origineel hier op mijn schijf zijn de kleuren van de regenpijp beter, maar de bewerking waar de rest van opknapt wordt het regenpijpgebied weer minder van. Ik zal eens kijken of ik deze vakantie nog tijd weet te vinden om een fatsoenlijke selectie te maken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten



cron

Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed