Het is 27 apr 2024 05:15


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur xxxx-3
 xxxx-3
BerichtGeplaatst: 27 aug 2018 13:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 10428
Woonplaats: Wijdenes
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Fotografie


Gisteren een uiterst boeiende lezing van een schilder bijgewoond. Haar werken hebben bij uitzondering geen titel. Ze wil de beschouwer met een titel niet in een richting dwingen en zo ieder op een eigen manier de kunst laten beleven. Zij geeft met haar werk vorm aan een interpretatie van de werkelijkheid en laat de kijker zijn of haar interpretatie geven. Iets wat me bijzonder aanspreekt.

" Eenmaal gemaakt, is het kunstwerk van zichzelf en is het niet langer aan de kunstenaar om te beoordelen; het kunstwerk wordt een object in de ogen van de toeschouwer"


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 xxxx-3
BerichtGeplaatst: 27 aug 2018 17:44 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24520
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Daar kan ik me wel in vinden. Het leuke van dit forum is dat dit soort fotografie zich kan begeven tussen andere vormen zoals natuur, landschap en portret waarbij die stelling wat minder opgaat. Dus is het wel eens aardig om deze zienswijze zo helder geformuleerd te zien.

De foto is wederom lekker strak, maar hier mis ik toch wel een element van kleur wat net wat meer spanning had kunnen geven.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 xxxx-3
BerichtGeplaatst: 27 aug 2018 18:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Beeld spreekt me aan, maar daar mee geef ik meer waardering aan schilder dan alhier aan fotograaf :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 xxxx-3
BerichtGeplaatst: 27 aug 2018 19:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49116
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Harry schreef:


Ze wil de beschouwer met een titel niet in een richting dwingen en zo ieder op een eigen manier de kunst laten beleven. Zij geeft met haar werk vorm aan een interpretatie van de werkelijkheid en laat de kijker zijn of haar interpretatie geven. Iets wat me bijzonder aanspreekt.


Spreekt me zeker aan.

Harry schreef:
" Eenmaal gemaakt, is het kunstwerk van zichzelf en is het niet langer aan de kunstenaar om te beoordelen.."


Spreekt me niet aan.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 xxxx-3
BerichtGeplaatst: 27 aug 2018 20:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 10428
Woonplaats: Wijdenes
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Het stukje van de schilder slaat meer op het geven van titels..Dit is wel een beeld van mij hoor Mendel of begrijp ik je niet goed? @ Peter: hier zat weinig kleur in. Het was wit, bruin, grijs en zwart. Op deze manier vond ik hem zelf spannender en beter in de serie. De laatste zin spreekt je misschien minder aan Frans maar het was toch wel mooi hoor. Ze had werk mee en liet ons de bedoeling invullen zonder daar een oordeel over te geven of zich te “verdedigen” . Bedankt allemaal! Gr. Harry.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 xxxx-3
BerichtGeplaatst: 27 aug 2018 20:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49116
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik geloof je Harry.
Maar dat het daarmee niet meer van de kunstenaar is....
Juist het maken van beelden die de fantasie prikkelen en de geest alle vrijheid geven is misschien wel het kunstigste wat de kunstenaar voor ons kan doen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 xxxx-3
BerichtGeplaatst: 29 aug 2018 20:29 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13060
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Deze vind ik dan wel weer heel mooi.

Harry schreef:

" Eenmaal gemaakt, is het kunstwerk van zichzelf en is het niet langer aan de kunstenaar om te beoordelen; het kunstwerk wordt een object in de ogen van de toeschouwer"


Ik kan me hier wel wat bij voorstellen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 132 gasten



cron

Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed