Het is 23 apr 2024 09:57

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Verpletterd mooi
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 04 sep 2018 07:22 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24505
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ron en Joop, :up

Fotosmurf schreef:
Je weet natuurlijk niet hoe Ron of ik zoenen.
:blech


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 04 sep 2018 07:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16063
Woonplaats: Kunrade-Voerendaal
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ben er helemaal niet sterk in en fotografeer netjes wat zich in de natuur(louter macrowerk) afspeelt.
Maar de foto's van Harry( xxxx-7-(minimaal)) en deze van Peter kan ik erg waarderen omdat zij dingen laten zien welke mij (tot dusverre) niet of nooit zouden opvallen.
Het is afwijkend van hetgeen de meesten onder ons(incluis mezelf) fotograferen.
Deze hier van Peter symboliseert de kwetsbaarheid(bloem) met de plek waar de bloem verpletterd is(plaveisel) en het zien van dit tafereel(door de fotograaf) alleen al maakt het voor mij een bijzondere plaat :good2 :good2 :good2


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 04 sep 2018 08:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40252
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
toch leuk deze discussie :D ik reageer weinig op foto's in deze stijl niet omdat ze wel/niet mooi zijn maar omdat ik ze niet altijd snap ;) nu na de uitleg van Peter begrijp ik het waarom en ga ik hem anders bekijken.
dat zelfde heb ik ook met bv abstracte kunst vaak kan ik na een uitleg er heel anders naar kijken....
maar dat wil dan nog steeds niet zeggen dat ik het "mooi" vind maar krijg ik wel meer waardering voor manier waar een kunstenaar/fotograaf anders kijkt dan ikzelf en anders vastlegt.
dat maakt dan ook het reageren voor mij wel moeilijk op deze foto's en laat ik het gemakshalve achterwege :blush
ongevraagd toch van mij een kusje voor Peter :kiss


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 04 sep 2018 10:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Waarom ik deze foto mooi vind? Ik sluit me aan bij de eerder omschreven symboliek die volgens mij in de foto zit opgesloten, waarbij ik de kleur van de bloem (zacht roze) en de wat hardere bewerking die mooi tot uiting komt in de stenen hier erg goed bij vind passen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 04 sep 2018 11:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13057
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Leuke discussie. Het is maar goed dat niet iedereen hetzelfde ziet en mooi vindt anders zouden we alleen maar vogeltjes, bloemetje of abstracts op het forum te zien krijgen. Juist het veelzijdige maakt het leuk. Ook hoeft niet iedereen alles mooi te vinden of te begrijpen.

Ik vind dit dan weer wel een heel mooie maar ik kijk misschien een beetje als Peter. Niet dat ik me op zijn niveau wil plaatsen maar het is me vaker opgevallen dat we gelijkende dingen zien en vastleggen.
Om deze post niet te vervuilen in een spoiler een opname die ik aug 2012 heb gemaakt maar nooit hebt geplaatst omdat ik toen al vermoede dat er weinig enthousiasme voor zou zijn.

Spoiler: Toon

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 04 sep 2018 20:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4752
Woonplaats: Moerdijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Idd een leuke discussie.

Gelukkig zien we de wereld allemaal anders ;)

wat me vooral steeds verbaasd is dat we (meestal door drukte) vaak kennelijk vergeten tekijken
naar al het moois om ons heen. Abstracte of zelfs symbolische foto's drukken ons vaak met de neus op de feiten dat we zoveel maar voor "granted" nemen en vergeten er van te genieten.

Ik hou zelf erg van deze soort foto's (ok deze werkt net FF niet bij mij ;) ) maar het blijkt dus dat je deze platen lastig geforceerd kan maken. het moet op je pad komen en je moet het vooral zien :zoek


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 04 sep 2018 21:30 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24505
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Erg leuk om jullie aanvullingen te lezen, Jo, Tony, Henry, Fran en Maurice!

Fran, ik draai het liever om - ik keek destijds vol bewondering naar jouw expositie(s).
Mooie foto in je spoiler, inderdaad grote overeenkomst (ik denk ook niet dat dit de originaliteitsprijs gaat winnen, wat dat betreft vind ik het commentaar van Ron ook zeer verhelderend; als je in de bloemen hebt gewerkt zie je dit beeld niet meer als iets opvallends ...).

Tony, dankjewel, op de een of andere manier komt jouw kusje heel anders binnen dan die van Joop :D :kiss


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 04 sep 2018 23:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13057
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
:blush


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 11 sep 2018 17:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 47500
Woonplaats: Puurs
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Gaaf, gewoon mooi qua eenvoud.
Goed gezien :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 59 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed