Het is 19 apr 2024 07:32

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Verpletterd mooi
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 16:29 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24481
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
... tegen mijn gewoonte in deze keer op wat groter formaat geplaatst om de nuance iets beter te tonen ...

Fotografie

Exif: f/5,6, 1/750s, ISO200, -0,3EV, 26mm, cf1,5 (Fuji X-T20, 18-55 F2,8-4,0)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 17:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een eenvoudig maar ook prachtig beeld!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 17:25 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4227
Woonplaats: Spijkenisse
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Henry schreef:
Een eenvoudig maar ook prachtig beeld!


Mee eens, twijfel nog wel over de vlekken op enkele stenen. Misschien nog even weghalen?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 17:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 10418
Woonplaats: Wijdenes
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Prachtig gezien/ vastgelegd. Van mij hoeven de vlekjes niet weg. Het is gewoon “de straat” die is nooit 100% schoon..toch? Gr. Harry


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 17:48 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4227
Woonplaats: Spijkenisse
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Harry schreef:
Het is gewoon “de straat” die is nooit 100% schoon..toch?


Absoluut een feit, was ook slechts een suggestie :P


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 18:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooi canvas door de stenen, geplette bloem legt gewicht in het beeld :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 18:05 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40666
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Menen jullie nou echt dat dit mooi is?

Ik snap er denk echt niks meer van. :dk :shock :jj


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 18:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4752
Woonplaats: Moerdijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Deze komt bij mij ook FF niet binnen ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 20:30 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42047
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik doe altijd mijn best om je foto's te begrijpen maar in deze sluit ik me bij Ron aan.

Kunst met een grote K kan het zijn maar waar ligt de grens denk ik dan of is die er echt niet. Als iemand het mooi vindt dan is het mooi. Dat kan natuurlijk ook en smaken verschillen.

Misschien maak ik geen vrienden maar kan het zijn dat we Peter zo waarderen om zijn kunstzinnige platen dat we alles mooi vinden?
Zouden we bij een beginner zeggen, een snapshot maar meer ook niet?

Zomaar twee vragen die bij me opkomen mede omdat ik al vaker bij foto's mijn vraagtekens heb over dat het goede foto's zijn.

Ik weet het, over smaak valt niet te twisten maar een discussie/goed gesprek is ook altijd prettig.

Peter, kan je ons uitleggen wat dit een goede foto maakt?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 20:32 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4227
Woonplaats: Spijkenisse
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotosmurf schreef:
..........maar kan het zijn dat we Peter zo waarderen om zijn kunstzinnige platen dat we alles mooi vinden?


Nee wat mij betreft niet, ik vind de foto zeer zeker geslaagd en niet omdat het Peter is :P


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 20:45 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42047
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ook niet hoor en zal ieder zijn foto eerlijk beoordelen naar mijn vermogen.

Maar kan je zeggen wat deze foto geslaagd maakt zodat wij als leek het ook snappen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 20:48 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4227
Woonplaats: Spijkenisse
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotosmurf schreef:
Maar kan je zeggen wat deze foto geslaagd maakt zodat wij als leek het ook snappen.


Voor mij is deze geslaagd vanwege de symboliek ( wel of niet zo bedoeld door de fotograaf ) en als kadootje de lijnen in de foto ( mijn afwijking :rof ). Tevens houd ik wel van afwijkende fotografie en voor mij voldoet deze hier aan. Puur persoonlijke smaak dus, wat iedereen hier wel heeft gezien de reacties op deze foto.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 20:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 10418
Woonplaats: Wijdenes
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
De lijntjes en compositie vind ik fijn kijken. Ik zie ook de mooie tegenstelling van de harde steen en de kwetsbaarheid van de bloem. Dit staat ook weer voor eindigheid en oneindigheid. Gr. Harry


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 20:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8783
Woonplaats: Apeldoorn
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ook ik vind het eengeslaagde foto!
Mooi detail is ook dat de voegen mooi verlopen.. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 21:00 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42047
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mdevil schreef:
Voor mij is deze geslaagd vanwege de symboliek ( wel of niet zo bedoeld door de fotograaf ) en als kadootje de lijnen in de foto ( mijn afwijking :rof )

Syboliek kan ik nog wel snappen zoals jij het uitlegt, de afwijking die jij hebt heb ik niet en de lijnen snap ik dus niet maar dat zegt meer over mij dan over de lijnen. :D

Harry schreef:
Ik zie ook de mooie tegenstelling van de harde steen en de kwetsbaarheid van de bloem

Dit zie ik dan als de symboliek die Mdevil bedoelde.

Fijn dat jullie reageren want nu snap ik meer waarom jullie de foto mooi vinden, zie ik als leerzaam al betwijfel ik of ik ooit aangetikt ga worden met jullie virus of afwijking. :rof


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 21:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 10418
Woonplaats: Wijdenes
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
:up Gelukkig zie ik het zelf niet als virus of afwijking. Ik ervaar het zelf als enorme rijkdom. Gr. Harry


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 21:06 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42047
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Als je gelukkig kunt zijn met een afwijking is het niet erg toch.

Ik zit weer in de regen op een sportveld te genieten, is weer mijn afwijking.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 22:22 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24481
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Goh wat een discussie. Wel eentje die me boeit. Ik kom net van mijn fotoclub vandaan, daar hebben we in feite net dezelfde discussie gevoerd. Wat maakt dat een foto wel of niet werkt? Voor mij persoonlijk is het begrip "mooi" niet zo heel sterk. Ik gebruik het zelf ook vaak in commentaar, maar het zegt niks meer of minder dat iets mij persoonlijk aanspreekt. Beter is het om te benoemen wat precies jou dan aanspreekt.

Ik heb deze foto gemaakt omdat het kwetsbare van een mooie bloem hier bruut is geplet. Dat verbaast me (hoe kan dat nou, het was voetgangersgebied) maar ontroert me ook. Een metafoor voor een maatschappelijk probleem - het kapot maken van kwetsbare dingen. Ik heb altijd een dilemma met het schrijven van dit soort teksten; het kan pompeus overkomen, en bovendien wil ik dat het beeld voor zich spreekt. Maar gegeven de voorgaande discussie is het wel goed om deze toelichting te geven.

Ik ben me er in de loop der jaren van bewust geworden dat ik op een volstrekt andere manier naar foto's kijk dan dat met name natuurfotografen doen. Geeft niks, is zelfs wel leuk. De oplettende lezertjes weten precies welke fotografen op dit forum welke voorkeuren hebben. Het mooie is dat dit allemaal prima samengaat, en dat de commentaren vaak genoeg voldoende stof tot nadenken geven, ongeacht of ze positief of negatief zijn. Erg fijn vind ik dat.

Tenslotte. Ik mag toch hopen dat commentaar op een foto op de foto is gebaseerd, en niet op de fotograaf (afgezien van een gebbetje zo nu en dan wat ik dan wel weer erg leuk vind). Daarom vind ik commentaar zoals hier van Ron en Joop heel fijn want eerlijk. Als ik kusjes wil ga ik wel naar mijn vrouw ;) (die trouwens een prima foto criticus is, maar dat terzijde). Desalniettemin, Harry en Mdevil natuurlijk hartelijk dank voor de uitleg :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 22:44 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40666
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
petervaneekelen schreef:
Ik ben me er in de loop der jaren van bewust geworden dat ik op een volstrekt andere manier naar foto's kijk dan dat met name natuurfotografen doen. Geeft niks, is zelfs wel leuk.
Ik denk ook dat dat het is....noem het smaak, noem het anders kijken, het is in ieder geval wel zo we niet hetzelfde 'mooi' vinden, hoewel er soms wel eens een foto bij zit die ook ik mooi/leuk/apart kan vinden, net zoals pas die foto van dat filter dat op rijen met stoelen leek.
Ik ben al gek op en geïnteresseerd in dieren sinds ik een klein ventje was(ja ja Joop, ik weet het, ik ben nu nog steeds klein :rof ).
Kunst, abstractie, lijnen, enz., zijn dingen die me eigenlijk nog nooit geïnteresseerd hebben.
Ik zie hier dan ook gewoon een vrij 'platte' foto van wat klinkers met onkruid ertussen en zelfs nog een filter van een sigaret volgens mij en daarop ligt een bloem die iemand verloren is en waar iemand anders overheen is gelopen of gereden.
Ik ben zelf tuinder geweest en heb ook 3 jaar bloemen geteeld....daarbij lagen er natuurlijk ook nog weleens bloemen op de grond waar gewoon overheen werd gelopen, dus voor mij helemaal geen vreemd beeld van een kwetsbare bloem en zo. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verpletterd mooi
BerichtGeplaatst: 03 sep 2018 22:46 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42047
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
petervaneekelen schreef:
Als ik kusjes wil ga ik wel naar mijn vrouw ;) (die trouwens een prima foto criticus is, maar dat terzijde).


Je weet natuurlijk niet hoe Ron of ik zoenen. :rof :uitlach

petervaneekelen schreef:
Ik mag toch hopen dat commentaar op een foto op de foto is gebaseerd, en niet op de fotograaf (afgezien van een gebbetje zo nu en dan wat ik dan wel weer erg leuk vind).

Ik kijk altijd naar de foto Peter, die beoordeel ik en niet de fotograaf.

Was ook zeker niet mijn bedoeling om jou aan te vallen en misschien had ik beter een topic kunnen openen in de babbelbox maar had hier ook gelijk een mooi voorbeeld.

Je weet dat ik altijd mijn best doe om jou foto's en die van Harry te begrijpen. Ik vind het wel lastig om een zinnige reactie te geven omdat ik aan de ene kant niets heb met jullie tak in de fotografie maar aan de andere kant boeit het me wel, waarom en hoe? Ik probeer ook op een andere manier naar foto's te kijken maar mis kennelijk iets in mijn bovenkamertje. :D
De laatste tijd zie ik steeds vaker alleen maar mooi of netjes en daar leren we niets van. Vandaar dat ik dit eens aan slingerde.

Ik fotografeer op gevoel, ik bewerk op gevoel en ik beoordeel op gevoel en de opgedane kennis in de loop der jaren. Heb veel geleerd hier op het forum en doe dat nog steeds, onder andere door jullie soort foto's en de gesprekken die daaruit voortkomen. Wou ik toch maar mee doorgaan, is leerzaam en te gezellig. Is ook fijn om het te kunnen bespreken zonder dat het ruzies oproept en dergelijke en dat maakt ons forum wat het is.

Gezellig en leerzaam. :chapeau


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed