Het is 04 jun 2024 11:59

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6


Auteur Abstractweek
 Abstractweek
BerichtGeplaatst: 23 maart 2009 20:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1078
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@Vioto en @Henry: wat lastig is met zo'n projectweek is dat je (ik althans) het overzicht een beetje kwijtraakt. Op de eerste dag zie ik aan het ontbreken van een groen vinkje op wiens foto ik nog moet reageren. Dinsdag staan er overal vinkjes, maar dan weet ik nog wel wie ik nog moet becommentarieren. Woensdag gaat ook nog, maar het wordt steeds lastiger en tijdrovender. Als je dan ook nog eens een keer geen tijd hebt en een dag moet overslaan, kost het echt wel wat moeite om na te gaan wie wat gedaan heeft en waar je je commentaar wel of niet geplaatst hebt. En terwijl ik dit neerpen, besef ik dat dat probleem heel gemakkelijk opgelost kan worden: gewoon een lijstje van de deelnemers maken en aantekeningen maken. Voor de volgende keer :) Overigens was dit weer een hele leerzame week.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Abstractweek
BerichtGeplaatst: 23 maart 2009 20:55 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 3650
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
haha ik snap jou ook Pim,

ik zelf heb daar heel makkelijk iets op bedacht.
elke keer als ik even tijd heb kijk ik niet naar de opdrachten.
zodra ik tijd ervoor heb dan ga ik alles 1 voor 1 na en stop pas als ik alles gehad heb.
ook kijk ik alle foto's af, zodat ik kan zien welke ik gehad hebt en welke niet. (dat is mijn systeem)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Abstractweek
BerichtGeplaatst: 23 maart 2009 20:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3543
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heb heb zelf de week niet afgemaakt. Vind ik zelf wel jammer ook. Ga zekr nog wel even de tijd nemen om op alle anderen te regaeren.
Uit een opmerking die ergens geplaatst was maak ik ook op dat er mensen zij die niet reageren omdat ze niet meedoen. olgens mij is dat niet nodig en zijn ook die reactie's welkom.
Als je gewent bent om het foum via nieuwe berichten te navigeren raak je trouwens helemaal het overzicht kwijt, al helemaal met de 'gewone' foto's die nog geplaatst worden


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Abstractweek
BerichtGeplaatst: 23 maart 2009 21:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13074
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Pim56 schreef:
gewoon een lijstje van de deelnemers maken en aantekeningen maken.

Dat is precies hoe ik het nu twee keer heb gedaan. Gewooneen soort spreadsheet met namen en dagen en dan afvinken op welke dage ik commentaar heb gegeven.

Ik denk dat een van de reden dat er weinig commentaar wordt gegeven is het feit dat het eigenlijk niet goed te beoordelen is. Wat voor de een abstract is hoeft nog niet abstract te zijn in de ogen van een ander. Ook het al dan niet scherp zijn van een foto is bij abstracte foto's een discutabele zaak. Is abstract scherp?
Al met al ben ik nog steeds van mening dat je geen abstracte foto kan maken. Het feit dat je iets fotografisch vast legt wat voor een ander niet herkenbaar is, is nog steeds niet het bewijs dat het abstract is. Voor mijn gevoel kan je alleen maar iets abstracts creeren, bv een schilderij of een muziekstuk. Op het moment dat het gecreerd is is het concreet. En je kan alleen maar een foto maken van iets concreets. Een complexe gedachtengang en ik ben er ook nog niet helemaal uit :rof .
Maar dat alles neemt niet weg dat ik het weer een hele goede oefening heb gevonden waar ik weer veel van heb geleerd en dat is wat uiteindelijk telt, abstract of niet.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Abstractweek
BerichtGeplaatst: 23 maart 2009 21:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Wat natuurlijk ook kan is om voor elke foto een apart topic te openen. Dit heeft wel als nadeel dat je de foto's van 1 persoon niet meer als serie bij elkaar hebt.

De stelling dat je alleen concrete zaken fotografeert, ben ik het wel met Fran eens, maar waarom kun je deze concrete zaken niet op zo'n manier proberen te fotograferen dat het beeld wat ontstaat abstract is?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Abstractweek
BerichtGeplaatst: 23 maart 2009 21:31 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 3650
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
mijn mening over wat wel en wat niet abstract is, is eigenlijk simpel
abstractheid kan je niet fotograferen.
aangezien je iets abstract maakt, als je iets fotografeerd dan is het onderwerp al gemaakt en niet iets wat jij gemaakt hebt.
dus maakte ik een closeup van dingen die je niet ziet, en daar heb ik een lijnenspel in gezocht. (wat voor mij best lastig is)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Abstractweek
BerichtGeplaatst: 23 maart 2009 22:01 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Je kunt met fotografie toch ook iets nieuws creëren, of ben je van mening dat dit niet mogelijk is?

Als je de foto hebt gemaakt kun je via een nabewerking toch nog steeds iets abstracts creëren?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Abstractweek
BerichtGeplaatst: 23 maart 2009 22:03 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 3650
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
dat is toch ieder zijn eigen mening denk ik.
je kan zelf iets creeren maar je borduurd eigenlijk verder op een idee van iemand anders. alleen jij geeft er een eigen draai aan.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed