Pim56 schreef:
gewoon een lijstje van de deelnemers maken en aantekeningen maken.
Dat is precies hoe ik het nu twee keer heb gedaan. Gewooneen soort spreadsheet met namen en dagen en dan afvinken op welke dage ik commentaar heb gegeven.
Ik denk dat een van de reden dat er weinig commentaar wordt gegeven is het feit dat het eigenlijk niet goed te beoordelen is. Wat voor de een abstract is hoeft nog niet abstract te zijn in de ogen van een ander. Ook het al dan niet scherp zijn van een foto is bij abstracte foto's een discutabele zaak. Is abstract scherp?
Al met al ben ik nog steeds van mening dat je geen abstracte foto kan maken. Het feit dat je iets fotografisch vast legt wat voor een ander niet herkenbaar is, is nog steeds niet het bewijs dat het abstract is. Voor mijn gevoel kan je alleen maar iets abstracts creeren, bv een schilderij of een muziekstuk. Op het moment dat het gecreerd is is het concreet. En je kan alleen maar een foto maken van iets concreets. Een complexe gedachtengang en ik ben er ook nog niet helemaal uit

.
Maar dat alles neemt niet weg dat ik het weer een hele goede oefening heb gevonden waar ik weer veel van heb geleerd en dat is wat uiteindelijk telt, abstract of niet.