Het is 08 aug 2025 03:30

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Auteur portretten tips
 portretten tips
BerichtGeplaatst: 31 aug 2009 19:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hier zie je een site die best wel wat leuke tips heeft (vind ik): www.wilmakarels.nl zou ik zeker een keer doornemen na de 19e (sorry had de hele tijd de 16e in m'n hoofd :P )
Daarnaast zou ik het aanbod van @vin aannemen voor dat word document, helemaal handig en ook fijn dat alles op een rijtje staat en mss kan je daar voor de 19e ook nog wat mee :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 portretten tips
BerichtGeplaatst: 31 aug 2009 19:53 
Lid

Geslacht: Man
mido schreef:
Hier zie je een site die best wel wat leuke tips heeft (vind ik): www.wilmakarels.nl zou ik zeker een keer doornemen na de 19e (sorry had de hele tijd de 16e in m'n hoofd :P )
Daarnaast zou ik het aanbod van @vin aannemen voor dat word document, helemaal handig en ook fijn dat alles op een rijtje staat en mss kan je daar voor de 19e ook nog wat mee :)

Ik ga gewoon even rustig kijken naar deze website, en dit documentje heb ik al gevraagt of hij het op wilt sturen ;).

portretten tips
BerichtGeplaatst: 31 aug 2009 19:54 
Lid
Fotografie

paboer schreef:
mido schreef:

Ik ga gewoon even rustig kijken naar deze website, en dit documentje heb ik al gevraagt of hij het op wilt sturen ;).

:upc
Nou succes met uitzoeken en oefenen, ik hoop dat je er een heel eind mee zal komen! :)

portretten tips
BerichtGeplaatst: 31 aug 2009 20:02 
Lid
Fotografie

paboer schreef:
Ik ga dit doen om te oefenen met fotograferen.
Ik ben toen bij deze reddingsbrigade gekomen omdat ik er zelf lesgeef en omdat ze toen iemand nodig hadden voor de evenementen.
Ik had toen net mijn caerma en toen vonden ze mijn foto's al mooi, en ik lette nog alleen maar op compositie en de auto stand deed de rest.
Als ik toen die kans daar niet had genomen had ik daar niet meer terecht gekunt omdat er dan iemand anders het dan had gedaan.

Als je het echt ziet voor geld is het vrijwillig, maar ik ben een hele dag onderdak, ik krijg daar patat en kan drinken wat ik wil die hele dag en ik leer mezelf (dan en nu ook) genoeg voor dit evenement over fotografie, dus ik krijg er wat voor terug. En zeker wat ik niet moet vergeten, een heel hoop lol met de kinderen wat ik toch al heb als kinderen in de buurt zijn ;).

Zo'n kans inderdaad niet laten liggen. Maar blijf wel duidelijk dat je nog veel moet leren.
Zo weten zij ook waar ze aan toe zijn.
En blijf kritisch op je eigen werk en sta open om te verbeteren.
Ik denk dat er genoeg topfotografen en toppers van dit forum ook niet snel tevreden zijn over hun eigen werk en altijd streven naar perfectie. Dit houdt je scherp en geeft je de drive om beter te worden.
Het documentje komt naar je toe..... :)

Profiel op dit foto forum
 portretten tips
BerichtGeplaatst: 31 aug 2009 20:24 
Lid

Ik heb net even een beetje zitten spelen hiermee.
Veel hele vagen foto's mara 1tje valt er toch nog tussenuit vindt ik. Deze foto is zeker nog niet perfect !! maar ik denk en hoop dat het een beetje begint te lijken.
Alleen ik krijg hem nu even niet scherp ook niet op de stand automatisch gaat niet op scherp :s.
Even mijn camera nakijken.

Fotografie

f-stop f/4
belichtingstijd 1/3 sec
iso - 200
brandpunt afstand 15 mm
lensopening 3.6

Zit ik hier in de goede richting of had het heel anders gemoeten ??

portretten tips
BerichtGeplaatst: 31 aug 2009 20:32 
Lid
Fotografie

Probleem is dat er te weinig ligt was en je sluitertijd veel te lag was om uit de hand te fotograferen. Daardoor krijg je bewegingsonscherpte.
Oplossing: Flitsen (liefst met opzetflitser en via het witte plafond) of je iso omhoog gooien en je diafragma nog lager F2.8 (alleen ik ben bang dat dit niet mogelijk is met jouw camera)

portretten tips
BerichtGeplaatst: 31 aug 2009 20:37 
Lid

Vin1 schreef:
Probleem is dat er te weinig ligt was en je sluitertijd veel te lag was om uit de hand te fotograferen. Daardoor krijg je bewegingsonscherpte.
Oplossing: Flitsen (liefst met opzetflitser en via het witte plafond) of je iso omhoog gooien en je diafragma nog lager F2.8 (alleen ik ben bang dat dit niet mogelijk is met jouw camera)

Ik kan er geen opzetflitser opzetten helaas, ik wil ook daarom zo snel mogelijk een spiegelreflex kopen maar doordat mijn ouders de fujifilm die ik nu bezit nog te jong vinden om een nieuwe te nemen mag het niet, en ik heb het geld nog niet ik verwacht met kerst pas. En toch ga ik proberen deze camera aan mijn pa te verkopen ookal is het maar een 40 euro.

portretten tips
BerichtGeplaatst: 31 aug 2009 23:04 
Lid
Fotografie

paboer schreef:
Vin1 schreef:

Ik kan er geen opzetflitser opzetten helaas, ik wil ook daarom zo snel mogelijk een spiegelreflex kopen maar doordat mijn ouders de fujifilm die ik nu bezit nog te jong vinden om een nieuwe te nemen mag het niet, en ik heb het geld nog niet ik verwacht met kerst pas. En toch ga ik proberen deze camera aan mijn pa te verkopen ookal is het maar een 40 euro.

Ik zou juist eerst veel oefenen met deze camera voordat je een spiegelreflex aanschaft, je camera heeft de knopjes en dingen waardoor je de fotografie en de camera goed kan leren kennen en kan leren zelf in te stellen.
Ik heb nu net een kleine 2 maanden een spiegelreflex en behalve wat snufjes op de camera bereik ik er praktisch gezien nog dezelfde resultaten als met mijn vorige camera, waarom? Omdat ik nog niet goed genoeg ben om alles eruit te halen wat er in zit.
Ik snap het wel hoor, maar "pas op" dat je de spiegelreflex niet als zaligmakend gaat zien, omdat je ook alleen daar mooie plaatjes mee kan schieten als je dat ook met een compact kan.
Daarnaast kan jou camera "alles" en met een spiegelreflex moet je aparte objectieven gaan kopen voor verschillende soorten fotografie.
Ga eerst met S en A stand aan de slag en wat een leuk weetje is met de standaard flitser op je camera; ga naar de hema, vraag een wit fotorol kokertje (ik kreeg er een gratis mee) en maak het op maat voor je flitser. Op deze manier maak je je flits minder hard en kan je al heel leuk spelen met de mogelijkheden en uitvogelen hoe je camera in elkaar steekt en met de flits een veel zachter licht. Ik gebruik dit altijd met feestjes e.d waar het donker is en je ziet al een heel verschil.
Hier zie je hoe je het kan doen: diffuser maken (je kan het witte papiertje erin doen, maar ook zonder, test zelf hoe het het best eruit komt te zien met jou flitser)
Ga eerst ontdekken en leer je camera kennen...tegen die tijd kan je altijd nog naar een spiegelreflex en dan zullen je ouders tegen die tijd ook zien dat je er al aardig wat van kan en veel plezier aan beleeft.

Laatst bijgewerkt door mido op 31 aug 2009 23:04, in totaal 1 keer bewerkt.

portretten tips
BerichtGeplaatst: 31 aug 2009 23:04 
Lid
Fotografie

Een goede 2e hands is ook een optie hoor....hoeft helemaal geen nieuwe hele dure te zijn.
Blijft toch de fotograaf die de foto's maakt.
Een hele dure camera heeft meer pix wat handig is voor flink uitvergroten en de details zie je wat meer. Dat is bij modefotografie een must, maar niet voor de normale fotograaf hoor.

portretten tips
BerichtGeplaatst: 31 aug 2009 23:06 
Lid
Fotografie

Zit wat in wat Mido aanhaalt. Het fotograferen onder de knie krijgen, daar helpt een spiegelreflex niks bij.......

portretten tips
BerichtGeplaatst: 01 sep 2009 07:03 
Lid

Als ik een nieuwe spiegelreflex camera ga kopen dan wordt het rond de 400 euro.
Ik heb al een beetje zitten kijken :blush en daar kwam uit de sony ... ... a200 iedergeval uit mijn hoofd.
En anders een sony voor die prijs ongeveer, maar dat is even kijken dan als ik het geld heb.

portretten tips
BerichtGeplaatst: 01 sep 2009 10:17 
Lid
Fotografie

Jammer dat je niet meer in sinterklaas geloofd.......

portretten tips
BerichtGeplaatst: 01 sep 2009 17:41 
Lid

Vin1 schreef:
Jammer dat je niet meer in sinterklaas geloofd.......

Haha, ik krijg wel wat maar een kleinigheidje :p

portretten tips
BerichtGeplaatst: 02 sep 2009 00:50 
Lid
Fotografie

Had je nog wat aan het word bestandje....
Of moet je alles nog rustig doornemen?

portretten tips
BerichtGeplaatst: 02 sep 2009 07:04 
Lid

Ik ga het documentje even snel afdrukken nu boven dan neem ik het mee naar school voor onder de les te lezen :blush.
Maar hardstikke bedankt en ik zal nog wat laten weten

portretten tips
BerichtGeplaatst: 02 sep 2009 10:36 
Lid
Fotografie

Zo saai op school dan?
Succes in elk geval.

portretten tips
BerichtGeplaatst: 02 sep 2009 16:44 
Lid

Vin1 schreef:
Zo saai op school dan?
Succes in elk geval.

Ja :p vandaag helaas geen kans gehad omdat ze te goed opletten :(
Maar na 2 dagen is het al saai ja ;) ik ga straks na mijn huiswerk lezen en dan morgen op school ;)

portretten tips
BerichtGeplaatst: 03 sep 2009 08:11 
Lid

Druk aan het studeren nu met het word bestandje, had h et eerste uur vrij dus dan heb ik even tijd :p.
Het werkt redelijk alleen als ik mijn camera laag instel alles en ik toch nog niet genoeg licht dan wordt alles donker tot helemaal zwart.
Maar net 1 bladzijde gelezen nog 4 te gaan :p.

portretten tips
BerichtGeplaatst: 03 sep 2009 11:41 
Lid
Fotografie

paboer schreef:
Het werkt redelijk alleen als ik mijn camera laag instel alles en ik toch nog niet genoeg licht dan wordt alles donker tot helemaal zwart.
:p.

Uh, vreemd. Doe je toch iets verkeerd ben ik bang. Ben je in een donkere ruimte, dan je sluitertijd omlaag, diafragme meer open (dus kleiner F getal) en eventueel ISO ophoog als noodmiddel als je niet wilt flitsen.

portretten tips
BerichtGeplaatst: 03 sep 2009 16:40 
Lid

Vin1 schreef:
paboer schreef:
:p.

Uh, vreemd. Doe je toch iets verkeerd ben ik bang. Ben je in een donkere ruimte, dan je sluitertijd omlaag, diafragme meer open (dus kleiner F getal) en eventueel ISO ophoog als noodmiddel als je niet wilt flitsen.

Ik heb het nu doorgelezen ;) Ik ga straks als ik mijn economie en natuurkunde af heb heel veel oefenen :p.

En nog even een vraagje voor als een van jullie het weet, zou het mogelijk zijn als ik mijn bureaulamp als extra licht op iemand zet als ik portretten fotograafeer. En zou dit lukken met een grijze achtergrond dat ik er op de computer dan een andere achtergrond achter photoshop.

Ik hoor het nog wel gr Patrick

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende