Frans schreef:
nagtie dat bij servo de scherpte nooit wordt vastgesteld lijkt me een vergissing in taalgebruik.
zo niet is het klinklare nonsens.
"One-Shot AF – AF bij een enkelvoudige opname
AI Servo AF – automatisch volgen van een onderwerp dat zich met een snelheid van maximaal 50 kilometer per uur naar u toe of van u af beweegt en dat tot een afstand van maximaal 8 meter
AI Focus AF – wisselt automatisch tussen One-Shot AF en AI Servo AF afhankelijk van de beweging van het onderwerp."
bron: canon
ik denk dat we het zelfde zeggen..
Bij servo merk ik dat de camera opzoek blijft naar scherpte, als het onderwerp stilstaat, of bijna stilstaat zal die stoppen met zoeken, totdat het onderwerp beweegt wordt en dan gaat die weer. er brand alleen een lampje als er scherpte is. Nadeel hiervan vindt ik dat je niet zeker weet of die scherp is.
Bij Focus stelt die scherp, hij piept, en houdt dit vast totdat er bewogen wordt. Mijn ervaring is dat de camera vrij snel scherp stelt en dat hij vrij laat is met weer scherp stellen bij bewegen.
Dus het klopt wat je zegt. maar mijn mening is dat al Servo sneller werkt als je alleen maar hele snelle onderwerpen fotografeert.