Volgens mij werkt het ongeveer zo...als je de belichting aanpast dan maak je een foto lichter of donkerder.
Kijk maar wat er met je sluitertijd gebeurt als je de belichting aanpast in de A-stand, die wordt korter of langer, ligt eraan of je gaat overbelichten(korter) of onderbelichten(langer).
Is ook logisch, want met een kortere sluitertijd krijg je een foto die donkerder is.
Maar ga je nu de belichting aanpassen in de M-stand, dan kun je de sluitertijd niet aanpassen en ook het diafragma niet, dus vandaar dat je dan niet de belichting aan kunt passen.
Behalve als je de ISO op automatisch zet, want dan pas je in plaats van de sluitertijd de ISO aan. Want pas je de ISO aan als de sluitertijd niet vast staat dan wordt je sluitertijd korter of langer, dus in dit geval kan ie de belichting dan regelen via de ISO.....hogere ISO is lichter en lagere ISO is donkerder.
En fotografeer je in de S-stand en de ISO staat vast dan pas je met de belichtingsknop dus je diafragma aan...groter diafragma is kortere sluitertijd en kleiner diafragma is langere sluitertijd.
Staat er een beetje houterig, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Zonder de belichtingsknop zijn er 3 manieren om een foto lichter of donkerder te maken en dat is via de sluitertijd, diafragma of met de ISO en dat is wat je met die knop dan ook aanpast.
Het ligt er gewoon aan of je in A, S of M-stand fotografeert, wat ie op dat moment aanpast.
Tenminste, zo denk ik dat het werkt.