althans ik neem aan dat het daarmee te maken heeft.
Ik had eerder al met uitprobeersels in ministudio gezien dat zwarte achtergrond iets lastiger ligt dan wit, zwart wordt veel duidelijker en storender grijs dan wit.
Vandaag er toch eens mee aan de slag als inspiratie door de nieuwe maandopdracht; low key.
Niet van plan mee te doen, wel van plan om te spelen met het weinige licht en wat ik er nou van kan bakken.
Ik vind deze qua zwarte achtergrond wel aardig gelukt:

Het is wel meer gebaseerd op mazzel dan op wijsheid dat ik dit keer wel de achtergrond zwart krijg (evt tips hierover zijn ook welkom

) maar wat het punt is, is dat deze bloem in het echt niet rood is, maar meer paarsige kleur heeft.
Onderstaande foto is de bloem ook nog niet helemaal kleur echt, maar het komt nu wel in de buurt en zie het verschil met rood.

Ik heb alle witbalansen op de camera uitgeprobeerd en paar keer zelf de witbalans ingesteld op de stoeptegel buiten en witte deur.
Maar zonder flits pakt de camera in elke situatie de bloem als rood.
Verder heb ik de iso staan op 100 - 5,6 diafragma - -1,3 belichtingscompensatie.
De lichtbron bij de 1e foto is een zaklamp.
Ook met weinig licht moet je toch de juiste kleur er uit kunnen halen....rarara wat doe ik verkeerd?