Ik was degene die begon over het gebruik van ISO-50.
Ten eerste denk ik niet dat je het verschil tussen ISO-50 en SO-100 echt gaat zien, maar men zegt dat het beste resultaat wordt behaald met ISO-100, daarboven en daaronder wordt het alleen maar minder.
Maar zoals gezegd denk ik niet dat dit in alle gevallen zichtbaar zal zijn, het verschil tussen ISO-100 en ISO-200 is vaak ook verwaarloosbaar en zo goed als niet te zien.
Het ging mij er meer om waarom je dan ISO-50 gebruikt als je sluitertijd al vrij laag is en je wilt de boel bevriezen, dus bijvoorbeeld geen 'stroperig', 'melkachtig' water of wolken waar 'de beweging nog in zichtbaar is.
Dan kun je veel beter ISO-100 of ISO-200 gebruiken, de kwaliteit zal niet minder worden en de sluitertijd bij ISO-100 2x zo snel en bij ISO-200 nog es 2x zo snel als bij ISO-100, dus 4x zo snel als bij ISO-50.....de kans op bewegingsonscherpte wordt dan stukken minder.
Nu mijn gedachten over de foto's van de Supercel hierboven....je hebt ISO-3200 gebruikt en ik weet van Joop(Fotosmurf), die ook de D750 heeft, dat ISO-3200 best wel hoog is voor deze camera, Joop ging ook meest niet hoger dan ISO-4000(als ik het goed onthouden heb

).
Het was in je foto best wel redelijk donker en dat werkt ook vaak niet bevorderlijk tegen ruis, als je de lichtomstandigheden wat meer mee hebt heb je ook minder last van ruis bij hoge ISO.
Volgens mij heb je de foto in de nabewerking ook nog iets opgelicht en ook nog een stuk gecropt, ook dat zijn dingen die ruis in de kaart spelen, want bij dit origineel heb je er volgens mij wat minder last van dan bij je bewerkte foto.
Het beste is natuurlijk de ISO zo dicht mogelijk bij de ISO-100 proberen te houden en dan is het met stilstaande beelden handig om vanaf een statief te werken, dan kun je wat langere sluitertijden gebruiken.
Heb je net geen statief bij je kun je nog proberen om je camera ergens op te liggen, op de motorkap van de auto of zo, of een rijstzak gebruiken, die kun je overal op liggen en dan daar de camera op, zodat ie niet kan vallen.