Beste foto liefhebbers,
Langzamerhand ben ik een beetje begonnen om wat foto's uit mijn Nikon D3300 te halen en na te bewerken in lightroom.
Ik vind het erg leuk om het maximale met het nabewerken eruit te halen. Ik merk alleen dat mijn foto's net niet helemaal scherp genoeg zijn bij stilstaande foto's of onderwerpen. De belichting is goed, maar de randen zijn niet helemaal scherp. Ik fotografeer in manual en single servo met 1 focus punt in het midden. Als iemand tips heeft wat betreft scherpstellen tell me aub. Wat ik begrepen heb uit verleden in de tijd van mijn andere camera's dat wanneer het een stilstaand onderwerp betreft dan is het 't beste om 1 focus punt in het midden te gebruiken want deze is het beste (is mij toen verteld). Dus nee hij staat niet op 3d of multi hij staat op single servo en dan een focus punt.
Wat betreft bewegende beelden vastleggen of anders gezegd superscherp krijgen dat moet natuurlijk op continue servo omdat die continue moet scherpstellen maar wat dan? Is dan 3d points het beste of kan ik beter voor een andere optie gaan?
Ik hoor het wel bedankt alvast!
|