Thx voor het meedenken/kijken!
@ storm;
Exif = F10 iso s1,3
Low key zal het ongetwijfeld niet zijn ik zit niet voor niets op cursus

, naast dat ik de definitie lastig vind en de meningen er over verdeeld blijken te zijn, gaat het ook niet zo zeer om deze definitie.
Het gaat in eerste instantie om de opdracht die ik heb (oke onder de noemer low en high key, maar inhoudelijk is het;) zwart op zwart en wit op wit fotograferen, uiteraard mag ik daar best wat van afwijken zoals ik hier doe met de witte dobbelstenen ertussen, maar ik moet wel onderbelichten om het zwart zwart te krijgen...ongetwijfeld dus niet goed.....en daar ligt mijn vraag dus ook; wat doe ik niet goed waardoor ik het zwart niet zwart krijg als ik niet onderbelicht en als ik wel onderbelicht, waardoor ik de vlekken krijg die ik in mijn beeld te zien krijg als ik met de d60 schiet en aanzienlijk minder tot praktisch niet als ik mijn hybride camera schiet.
@mischa, oke, dus mss dat daar dus ook wat mee speelt; het scherm....al blijf ik het vreemd vinden dat er ook verschil zit tussen de resultaten die ik op mijn scherm zie van mijn camera's in dezelfde licht omstandigheden en camera instellingen en dan ook nog eens mindere resultaten van mijn dslr met veel vlekken.
Maar goed, ik ga de foto anders maar eens uitprinten, wie weet is het dan toch alleen mijn scherm.