Het is 28 jul 2025 22:34

Auteur Opnametips voor gestyleerd naakt gevraagd!
 Opnametips voor gestyleerd naakt gevraagd!
BerichtGeplaatst: 28 dec 2009 14:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hallo!

Enkele weken geleden werd ik gevraagd een shoot te doen met een (zwarte) dame die ik niet ken (een kennis van een vriendin). Behalve 'gewone' portretten wil ze ook graag gestyleerde naaktfoto's van haar bovenlichaam. Mij lijkt het heel leuk en leerzaam om te doen, dus ik heb meteen ja gezegd. Ik heb al veel naaktportretten bekeken op internet om ideeen mbt het licht en poses op te doen. Maar, het is wel de eerste keer dat ik zoiets ga doen en daarom vroeg ik me af of meer ervaren fotografen onder jullie nog goede tips hebben.

Ik wil in ieder geval werken met een grote doorschijnende zijden sjawl. Misschien ook nog iets met waterdruppels op het lichaam. Eventueel bloemen en veren.

Of weet iemand nog een goeie site waar ik ideeen op kan doen?

Alle tips zijn welkom! Alvast dank!

Groetjes

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 28 dec 2009 14:47 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Google even op Ton C Kroon, deze fotograaf uit Utrecht doet dat vaker ;)

Verder tja qua acc,... brede riemen,.. naaldhakken,.. vla,...idd transparante sjaal icm windmachine,.. rook,.. ruige spijkerbroek ,... etc etc

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 28 dec 2009 15:12 
Lid
Fotografie

Dank Martin. Naaldhakken en brede riemen bij verder compleet naakt lichaam is niet echt de kant die ik op wil gaan met haar en zelf wil ze dat (nu) ook niet. Het moet geen pin-up look worden zeg maar. Spijkerbroek neemt ze wel mee, maar dat vind ik eerder stoer dan pin-up. Ik wil ook alleen met een witte, grijze en zwarte achtergrond werken, dus niet teveel kleuren in de context.

Helaas, wind- en rookmachine heb ik niet... Had ooit wel een grote ventilator maar heb ik hier weggegeven aan iemand die hem harder nodig had dan ik... helaas!

Heb nog even naar de site van Ton Croon gekeken, sommige dingen spreken me aan, andere opnamen weer totaal niet. Toch dank voor de tip.

Nog andere tips, eventueel uit ervaring?

BerichtGeplaatst: 30 dec 2009 14:11 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Bert Stern?
Heb er onlangs nog iets over geschreven: http://blog.fotojeroen.nl/?p=75

BerichtGeplaatst: 30 dec 2009 16:47 
Lid
Fotografie

De shoot heeft gisteren plaatsgehad, en het was eigenlijk hartstikke leuk en het is heel relaxed gegaan allemaal. Haar man was ook mee, ze wilden toch ook foto's samen (beiden alleen bovenlijf ontbloot), plus nog twee vriendinnen. Ze wilde niet 'all the way', en hoewel ze op enkele foto's wel helemaal naakt was, hebben we de sjawl zo gedrapeerd dat er niets van de onderkant te zien was. Ik heb me wel 4 uur lang helemaal uit de naad gewerkt zeg (maar dat had op zich niets te maken met de naaktfoto's natuurlijk)! Ik hoop dat er mooi materiaal tussen zit. Als ze zelf het eea gezien hebben wil ik hun toestemming vragen of ze (anoniem, eventueel zelfs met 'zwart balkje') de foto's hier geplaatst willen hebben. We zullen zien.
Ik ga zo even bij Bert Stern kijken. Het zou me niets verbazen als haar vriendinnen ook een keer willen binnenkort dus ik kan me maar beter nog even blijven verdiepen in deze vorm van fotografie!
Dank Martin en Jeroen voor het meedenken!

BerichtGeplaatst: 30 dec 2009 17:02 
Lid
Fotografie

google : naakfotografie (of in het engels) of naked of glamourfoto of glamourphoto enz...

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp