Aha..tja, misschien kan je dat even vragen aan die vriend?
Op de site van Assen staat dat iedereen die dag in de pitstraat en paddock kan komen. Natuurlijk is het wel een klein voordeeltje als je bij een team "hoort" maar ik verwacht niet dat je dan een geel hesje krijgt want daarvoor moet je een perskaart hebben of een website met zoveel hits per dag hebben en nog een aantal andere voorwaarden en dan nog moet alles goed gekeurd worden door het circuit van Assen zelf.
Mijn neefje rijd op een hoog niveau in de Supermono (motorrace) en die kan geen geel hesje voor mij regelen...maarja je weet maar nooit hoe jullie team het heeft geregeld
Ik kan je/jullie alleen maar adviseren om mee te pannen als je rijdende auto's wilt fotograferen. Dan krijg je snelheid in je foto.
Misschien dat je ,voordat je daar heen gaat, eens goed het internet en forums af zoekt naar foto's van zulke races zodat je een beetje een idee heb wat de andere mensen er van maken.
Ikzelf vind een 1 poot statief erg handig om mee te werken op een circuit.
Gewoon veel foto's nemen en veel dingen uitproberen.
Maarja, ik ben geen autorace fotografie gewent dus misschien geef ik jullie wel helemaal verkeerde adviezen.