@wilw: Dankjewel voor je reactie. Voor ik de camera kocht had ik wel reviews gelezen waar ook al gezegd werd dat de ruis nogal aanwezig was. In mijn naiviteit dacht ik dat het wel mee zou vallen. Maar toen had ik ook nog niet geleerd om naar foto's te kijken zoals ik dat nu doe, met hulp van PD.
@duckie:Citaat:
Daarnaast doet je camera rare dingen....Kijk naar de exif.
Oeps... het was niet de camera die hier rare dingen deed, dat was ik zelf

. In mijn pogingen om handmatig in te stellen was ik bij deze foto even vergeten om de ISO terug te zetten.
Dank voor je uitgebreide reactie en tips.
@Beuntje: inderdaad is er ook ISO 80, ik had eigenlijk onthouden dat hij het best zou presteren op ISO 100, maar ik zal 80 eens wat uitgebreider uitproberen.
Hoe dan ook denk ik toch over te stappen op een DSLR, ik heb echt lol in het leren fotograferen en wil er graag verder mee. Eén van de andere 'problemen' met deze camera is dat het lastig is om een beperkte scherptediepte te krijgen, terwijl dat juist van die mooie foto's op kan leveren.
Natuurlijk hebben jullie gelijk dat de fotograaf de foto maakt en niet de camera. Maar toch... ik wil ook zo graag mooie portretten en haarscherpe macro's kunnen maken
Ik hoopte eigenlijk dat jullie zouden zeggen: "tuurlijk meid, meteen doen die nieuwe camera kopen, geweldig idee!!!" Maar ja, aan jullie heb ik ook niks

(geintje).
Fijn hoor dat jullie meedenken.