Op de Zoom Experience ben ik aan de slag gegaan met een zelfgemaakte striplight.
Een avondje versnijden en verlijmen van 2 documentmappen van de Action heeft een handige striplight opgeleverd welke direct op een reportageflitser past. (en dat voor ong. €5,-)
De binnenkant is bekleed met zilverfolie en aan de buitenkant heb ik aan beide zijden en aan de achterkant zwarte tape geplakt.
Tijdens het maken van foto's kwam ik natuurlijk wel een probleempje tegen dat ik met 1 hand de striplight moest vasthouden en dus met slechts 1 (de andere) hand de camera. Maar door de flits (met radiotrigger) is het toch mogelijk om de foto te bevriezen en zo bijna geen bewegingsonscherpte te hebben.
Het beste zou natuurlijk zijn als iemand anders de striplight zou kunnen vasthouden zodat je 2 handen overhoudt om je camera te bedienen.
Het was natuurlijk erg druk op de Zoom Experience en het barste van de omnibounces, maar hier heb ik toch wel veel lol mee gehad. Men kijkt soms wel raar op als je met zo'n lichtzwaard rondloopt.
De striplight:

Iemand heeft mij gespot:
http://ow.ly/3i3R6Het resultaat:

En nog een voorbeeld:

Ter lering ende vermaak.
Gr.:
Marco