denk dat er weinig boeken zijn, die zowel analoog als digitaal behandelen..ik heb zelf wat boeken van john freeman liggen, die digitale fotografie behandelen, en een tijdje terug een hele serie boeken wat betreft analoge fotografie overgenomen van mijn oom, en zelfs nog wat pbna-materiaal uit de jaren 60 van mijn vader(wat errug interessant is voor mijn analoge uitspattingen!

)..digitaal werkt heel anders dan analoog..dat is bijna niet te vergelijken..(al zijn de basic settings hetzelfde wbt diafragma, sluitertijd, etc)
mss eens een idee om te snuffelen op een of andere rommelmarkt of iets dergelijks, waar soms wel eens wat boeken over analoge fotografie te vinden zijn, voor niet al teveel..
met film begint alles eigenlijk al met het uitkiezen van de film.. met digitaal heb je dat gedoe niet..

en ik krijg bv ook al met dezelfde film, in verschillende analoge camera´s ook al compleet verschillende resultaten..ik kan met gemak fuji superia asa200 in een minolta gooien, met goede resultaten, maar gooi ik het in mijn canon eos-3 of leica, dan ziet het er gewoon niet uit..
gewoon ff de betere boekhandel binnenlopen, kijken wat er ligt, en anders ff op internet gaan koekelen, w.s. krijg je veel resultaten te zien, die de moeite waard zijn..