Net voor ik zou posten zag ik al een topic met het zelfde probleem alleen ik open hem toch maar even omdat ik wil weten of ik het zelf verkeerd doe of dat er toch iets mis is met mijn lens want ook die voelt niet helemaal lekker.
Lang verhaal kort, tussen de 250/300mm is er nauwelijks nog een foto scherp en in AF loopt hij op die afstand behoorlijk te zoeken en vind regelmatig niks (ik ben even vergeten hoe je dat noemt maar er is ongetwijfeld een woord voor). Ik ben vandaag even op pad geweest om ganzen te kijken maar loop dus tegen dit probleem aan en ik krijg het idee dat het erger word en ik heb nu nog garantie op die lens.
Aan de andere kant ben ik op dit gebied echt een groentje dus ik kan me ook voorstellen dat ik zelf iets verkeerd doe.
Ik heb de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM +EOS 550d
De eerste foto is de beste die er tussen zat met de volgende info:
Iso 160, F6.3, 1/1000sec (IS aan) Foto is onbewerkt uit raw maar iets verkleint.

En dit is wat ik voornamelijk uit mijn camera haal helaas:
Iso 160, F5.6, 1/1000sec (IS aan). Foto is onbewerkt uit raw maar wel iets verkleint.

Ik ben benieuwd of jullie misschien weten waar ik het probleem zoeken moet en hoe ik het oplos want ondanks dat het een "budget" lens is vind ik dit wel erg extreem en ik heb het idee dat ik er ooit wel goede fotos mee gemaakt heb in het begin.
Bedankt alvast!