eerlijk gezegd was ik al bang, dat eea met de waterski niet zou lukken..het is beter om alvast wat te oefenen, voordat je naar een evenement gaat, ipv er op het evenement achter te komen, dat eea mis loopt..dan ben je gewoon te laat, en mis je het ene shot na het andere..
leer je camera kennen, leer je gear kennen, probeer van alles en nog wat uit met de combi waarmee je naar een evenement wilt gaan..experimenteren, leren van je fouten, net zolang totdat het goed gaat.. 1 dag van tevoren nog moeten vragen, hoe je eea moet instellen is gewoon vragen om problemen..
ik heb het gisteren al in je andere topic gezegd, alles hangt van de omstandigheden, je camera en je lens-combi af..er zijn niet specifieke instellingen door te geven via internet.. je moet echt op pad gaan, en proberen, en leren van je fouten.. hoe meer je uitprobeert, des te beter weet je vanaf welke basis je moet vertrekken.. zomaar je iso op 800 zetten en op hoop van zegen gaan, omdat dat hier gezegd is, is een garantie voor mislukte pics..licht is een van de meest veranderlijke toestanden waar je mee te maken krijgt.. fotografie is schrijven met licht, letterlijk vertaald..
automatische witbalans is niets mis mee.. het zit hem in de belichting.. hier kun je van alles en nog wat aanpassen, diafragma, iso, sluitertijd, focuslengte, het heeft allemaal invloed op elkaar..
80% van de tijd zit ik nog steeds te experimenteren met belichting.. zeker in landschapsfotografie, heb je geen enkele controle over de lichtomstandigheden.. dat is dus 99% ter plekke uitproberen en aanpassen. fuck the rules, there are no rules..net zolang aanpassen totdat het naar jouw smaak goed is..

1 zelfgedaan experiment is meer waard dan 1001 meningen op internet of iets wat iemand in een boek geschreven heeft....

daarna ga je op pad, en knal je lekker je geheugenkaart vol met ´keepers´...
groetjes, Alex!