Het is 20 aug 2025 09:42

Auteur bruidsfotografie
 bruidsfotografie
BerichtGeplaatst: 03 dec 2011 19:01 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
hoi iedereen !

ik heb een vraagje !! wie kan mij tips vertellen waar ik op moet letten bij bruidsfotografie ? ik heb in feb een bruiloft van vrienden en die vroegen me of ik fotoos wou maken ( geheel vrijwillig ga er geen geld voor vragen als ik het nog nooit heb gedaan !! )

maar ik ben nog op zoek naar tips waar ik op moet letten welke poses mooi zijn hoe te werken met het licht etc.. miss wat voorbeeldjes :foto heb altijd erg veel aan de tips die ik hier krijg !!

miss handig om te weten ik beschik over 3 lenzen de 18-55 de 55-250 IS en de 50mm f1.8

deze laatste 2 gebruik ik het meest.

alvast bedankt !!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 bruidsfotografie
BerichtGeplaatst: 03 dec 2011 19:29 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
2 body´s met flitsers en een groothoekzoom, een 50mm en een 70-200 vond ik zelf erg goed werken.. je hoeft dan ook niet telkens te switchen op 1 body.. breng genoeg accu´s mee, en backup batterijen voor je flitser. kaartjes genoeg mee? vooraf ff bespreken met het bruidspaar over hoe en wat ze willen, waar, wanneer, probeer ene soort van draaiboek voor jezelf te maken.. altijd handig.. zodoende weet je wat je moet doen waar je moet zijn etc. zorg dat je overal op tijd bent! vooral als de stoet aankomt, moet je zorgen dat jij al met de camera in de aanslag staat..ik reed voorop de stoet, en heb flink gegast om op tijd gereed te staan..

poses etc. kan ik niet veel over zeggen, het paar heeft meestal wel eea in gedachten en dmv wat sturing krijg je over het algemeen wel de boel goed in beeld..

qua belichting kun je voor van alles en nog wat komen te staan, eigenlijk net zoals je dagelijks je pics maakt..improviseren en creatief proberen te denken.. en knallen maar.. het is digitaal, dus het is geen ramp als je er enkele tussen hebt zitten die wat minder zijn..probeer op je belichting te letten, witbalans zeker, witte bruidsjurk kan wel es voor wat probleempjes geven..histogram in je display geeft je ter plekke een goede leidraad vind ik zelf..

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 bruidsfotografie
BerichtGeplaatst: 03 dec 2011 19:32 
Lid
Fotografie

heej sjinouck ik wou dat ik 2 bodys had haha !! heb 2 accus dus dat moet goed komen !! er maakt gelukkig ook nog iemand anders fotoos dus denk dak aan 8 gig wel genoeg heb !!

zit inderdaad met een witte jurk !! als ze buiten fotoos maken hoe akn ik dan het beste mijn witbalans instellen ? ik werk met een 1000d ..

bruidsfotografie
BerichtGeplaatst: 03 dec 2011 19:36 
Lid
Fotografie

Wat Sjinouck zegt, kan ik helemaal in mee gaan.

Zelf neem ik ook altijd 2 body's mee, zodat ik niet hoef te switchen tussendoor, scheelt je een héleboel gedoe.
Een toevoeging: iemand meenemen die je kan helpen is ook altijd handig. Even dit pakken, even die jurk een beetje zus of zo, even iets vasthouden etc...

bruidsfotografie
BerichtGeplaatst: 03 dec 2011 21:52 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

zou je willen aanbevelen om in raw te fotograferen.
geeft speelruimte in witbalans en ook enigszins in belichting.
wees niet te bescheiden. beetje afhankelijk of je eerste of tweede fotograaf bent maar zorg dat je bent where the action is.

Profiel op dit foto forum
 bruidsfotografie
BerichtGeplaatst: 03 dec 2011 22:35 
Lid
Fotografie

2e body evt lenen van een bevriende fotograaf?

bruidsfotografie
BerichtGeplaatst: 03 dec 2011 23:49 
Lid
Fotografie

1) als ge de enige fotograaf bent PLUS als ge modelfotografie niet beheerst....: afblijven en die mensen hun TOPDAG van hun leven niet waardeloos vereeuwigen

2) Als ge wel modelfotografie goed beheerst....een kerkdienst van buiten leren; uw camera van binnen en van buiten grondig kennen

verder technische zaken die ze hierboven gezegd hebben.

Profiel op dit foto forum
 bruidsfotografie
BerichtGeplaatst: 04 dec 2011 03:10 
Lid
Fotografie

was nog een dingetje vergeten, en dat is ook wel een beetje van het jaargetijde afhankelijk, zorg dat je ook een back-up locatie hebt, mocht het slecht weer zijn, je moet er niet aan denken dat het pijpestelen regent, terwijl je shoot gepland stond in het park, en je vervolgens nog ff een binnenlocatie moet gaan zoeken. :D (staat zo lullig he?) :rof

bruidsfotografie
BerichtGeplaatst: 04 dec 2011 11:16 
Lid
Fotografie

@ sjinouck dat is geregeld das idd lullig Whaha het stel hoopt op sneeuw

bruidsfotografie
BerichtGeplaatst: 17 dec 2011 22:17 
Lid
Fotografie

Vergeet voor een bruiloft zeker niet het eea op papier te zetten. Voor jouw maar ook voor je klanten.
Teken op wat de precieze bedoeling is, wat er van je verwacht word en wat je levert.
Zijn er speciale wensen, complete familie portretten, die tante uit Australië, of juist die buurman die ze er juist niet op willen.
Zorg dat je een tijdschema hebt, dat je weet wat waar om hoe laat gebeurt.
Weet wie zaken voor het huwelijk regelen, wat of wie je aanspreekpunt is tijdens een huwelijk, het bruidspaar is te druk om je van die info te voorzien op de dag zelf.

Zorg dat je je spullen in orde hebt.
Voldoende accu's
Ruim voldoende geheugenkaarten
Batterijen voor je flitsers
Een reserve/backup body regelen/huren/lenen
Neem je eigen boterham mee, eet, drink en pis wanneer het kan, niet wanneer je moet!
Weet wat je apparatuur kan, weet wat je zelf kan. Een tweede kans voor een foto of een dag krijg je niet.

Trek goede schoenen aan, want je zal veel lopen en rennen, maak er iets moois van :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp