Het is 20 aug 2025 13:44

Auteur sixties mode fotografie
 sixties mode fotografie
BerichtGeplaatst: 19 dec 2011 13:04 
Lid
Offline op het foto forum

Goedemiddag,

ik ben opzoek naar iemand die veel weet over mode en portret fotografie in de jaren 60 en mij daarover zou willen vertellen. Daarvoor zou ik heel erg dankbaar zijn. ik zelf wil heel graag in deze richting fotograferen maar helaas is er nauwelijks informatie erover te vinden en volg geen opleiding fotografie. ik heb vorige week een nikon f uit 1965 gekocht en een rolletje volgegschoten en bij elke foto andere instellingen gebruikt om te kijken wat de camera doet. moet ze alleen nog laten ontwikkelen maar mij is verteld dat ze ook op een bepaalde manier ontwikkeld moeten worden en dat als ik ze laat opsturen het verpest word. het rolletje is fuji 400 maar wil vooral op kodachrome en ektachrome gaan schieten. ik zou ze ze zelf dan moeten gaan ontwikkelen maar ik zou echt niet weten hoe dat moet en in de jaren 60 werden ze ook nog eens anders ontwikkeld en dat zou ik al helemaal niet weten. Zou iemand mij daarbij willen helpen en ze voor mij willen ontwikkelen ? ik zou daar heel erg blij mee zijn en de kosten vergoed ik natuurlijk. ik woon in omgeving leiden dus in de buurt zou wel handig zijn

hier zijn een paar foto's die ik zeker weten na zou willen kunnen doen

de linken zijn verwijderd

Bedankt voor het lezen,

groetjes charon

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 sixties mode fotografie
BerichtGeplaatst: 19 dec 2011 20:24 
Lid
Offline op het foto forum

beste fotar,

dit wist ik allemaal al maar toch bedankt voor het reageren! digitaal wil ik echt niet want mij
is verteld dat je dan nooit het echte jaren 60 beeld kan krijgen. ik wil niet sixties fotos maken wat
er toch nieuw uit ziet. haha ik ben erg moeilijk weet ik want wil het allemaal perfect. ik weet wel welke
film ik nodig heb en welk proces bij welke film maar het probleem is dat er geen fotolab meer is die het zo ontwikkeld voor zover ik weet daarom zoek ik iemand die nog weet hoe je dat doet en mij wil
helpen

groetjes charon

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp