6400 ISO is idd. wat teveel van 't goeie....krijg je wel een lekkere snelle sluitertijd van.
Probeer zulk soort actiefoto's te maken met voldoende licht....ook weer niet midden in de zomer en dan midden op de dag, want dan heb je weer last van hard licht en dat is ook niet mooi.
Dus ISO terug naar 400 en wachten op een dag met een beetje zonlicht....deze tijd van 't jaar kun je wel gewoon overdag mooie foto's maken met zonlicht, omdat de zon nu niet hoog staat.
Zet je camera op de A-stand en stel je diafragma niet in op de maximale grootte, maar 2 of 3 klikjes dichter.....stel dat je maximale opening f/5.6 is zet 'm dan op f/7.1 of f/8, meest presteert je lens dan iets beter kwa scherpte.
Een groter diafragmagetal is trouwens een kleiner diafragma.
Hou dan je sluitertijd in de gaten, die moet toch minimaal rond de 1/500 liggen en hoe meer licht, hoe sneller je sluitertijd als je alleen 't diafragma instelt en je ISO op 400 vast zet.
Als je voldoende licht hebt kun/moet je vaak ook iets onderbelichten, vooral als de achtergrond ook wat donkerder is en door onderbelichten wordt ook je sluitertijd weer sneller.....ik zet m'n belichting in zulke gevallen meest op -0,3ev, of 0,7ev, maar dat kan bij jouw camera wel weer anders zijn, dus even de gemaakte resultaten bekijken op je schermpje en als je onderwerp te donker is dan ga je iets meer overbelichten.
Als je in RAW schiet kun je de belichting later nog aanpassen op je pc.
Voor actieopnamen stel ik m'n camera altijd in op Continu-AF, bij mijn Sony is dat de AF-C stand.
Ook wil ik 't AF-gebied nog weleens op Breed zetten ipv. op Punt, dan camera kiest dan zelf het punt waar ie op scherpstelt en doet aan de hand van contrast.