Het is 02 aug 2025 15:19

Auteur Goedkope manier voor Macrofotografie
 Goedkope manier voor Macrofotografie
BerichtGeplaatst: 19 jan 2013 19:29 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Hoi Allemaal!
Ik kwam dit onderdeeltje tegen op internet, aangezien ik deze vandaag binnen heb gekregen en er zeer over te spreken ben, wil ik jullie dit natuurlijk even mededelen!

Ik ben een beginnende hobby fotograaf en weet nog niet wat ik precies in welk onderwerp van fotografie meer wil weten.
Aangezien ik macro foto's erg mooi vind om te zien, zijn de lensen daarin tegen erg duur voor mij.
Ik ken ook niemand die daar ervaring mee heeft.

Toen kwam ik op deze site terecht:
Http://dx.com/p/macro-lens-adapter-for-canon-2325

Dit is een "goedkope" tussenring die je voor je canon kan gebruiken.
Voor pak hem beet 8 dollar heb je 4tussenringen van verschillende maten.
Deze monteer je tussen je lens en je camera,

Op de website staat ook een filmpje vermeld, het filmpje wat mij overgehaald heeft om voor 8 dollar deze methode uit te proberen!

De deze prijs is het het zeker waard! En vooral voor mensen die net als ik, eerst de macro willen ervaring voordat je investeert in een dure lens.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 21 jan 2013 16:21 
Lid

Bezwaar bewerken: Nee
Nadeel zal waarschijnlijkde zeer beperkte scherptediepte zijn?
Da's in veel gevallen zo, je krijgt een DoF van 2 haren breed, met een echte macro kun je dat meer scherp krijgen zeg maar ;)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 21 jan 2013 20:39 
Lid
Fotografie

...maar je kunt er mooie foto's mee maken :)

BerichtGeplaatst: 21 jan 2013 21:15 
Lid

Mischien kun je een paar voorbeeldfoto's plaatsen, ik ben best benieuwd..

BerichtGeplaatst: 21 jan 2013 21:45 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw