Ik heb sinds vorige week de Tamron 18-270 Di VC aangeschaft.
Ik had hem al geprobeerd in twee verschillende winkels in verschillende omstandigheden (binnen in een goed verlichte mediamarkt en buiten bij de fotowinkel met schemer)
Hier waren mij geen grote bijzonderheden opgevallen.
Met het gebruik nu, van mijn eigen lens, valt mij ineens wel iets op. Ik moet vrij snel met de ISO gaan spelen, om een beetje schappelijke sluitertijden te krijgen. Doe ik dit niet, dan krijg ik vrij donkere platen (zo ook na opmerking van Wim in topic
viewtopic.php?f=7&t=51925)
Zoals bekend heb ik een Canon 450D en boven de 400 ISO wordt de kans op ruis zeer groot.
Wat ik nu niet snap:
Bij mijn vorige lens, de 55-250 Canon, had ik hier absoluut geen last van. En deze had F4-5.6.
Bij de Tamron, heb ik F3.5-6.3, in mijn ogen net iets lichtsterker, en hier valt het me echt op dat de foto's donker zijn.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Moet ik iets in mijn instellingen veranderen? Ik baal er een beetje van namelijk en hoop niet dat ik een miskoop heb gedaan.
Ik vraag hier niet om adviezen over evt andere objectieven, aangezien al eerder is gebleken dat niet iedereen even fan is van de aankoop van een objectief met zoveel uiteenlopend bereik. Hier heb ik een bewuste keuze in gemaakt. Alvast bedankt voor de reacties.
Ik hoor graag.