Het is 16 apr 2024 05:54

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Auteur Tips en instellingen bij actiefotografie
 Tips en instellingen bij actiefotografie
BerichtGeplaatst: 03 jul 2014 17:58 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 163
Woonplaats: Sommelsdijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Heb het door zitten lezen. Het meetrekken hebben we in de workshop geoefend, maar dat lukte mij niet echt goed. Moet ik echt nog mee oefenen.
Verder heel veel dingen waar ik wat mee kan. Maak graag foto's van honden in hun werk met de training. Eerste keer heb ik het in de sportstand gedaan. Maar ja, daar heb ik de camera niet voor, dus de volgende keer met sluitertijden geprobeerd te spelen.
Ga het op mijn gemak nog eens doorlezen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Tips en instellingen bij actiefotografie
BerichtGeplaatst: 24 okt 2014 13:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 96
Woonplaats: Sleidinge
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ga dit ook zodra ik de tijd vind eens rustig doornemen. Zelf fotografeer ik nooit in burst mode in tegenstelling tot veel collega fotografen in de turnsport. De reden hiervoor is dat ik nu soms op een weekend (zaterdag en zondag wedstrijd) al 7000 foto's heb. Mag er niet aan denken dat dit het dubbele wordt. Kennis van de sport geeft natuurlijk wel het grote voordeel dat je kunt raden wanneer het beste moment van afdrukken is. In tegenstelling tot je uitleg was (en is voor mij nog steeds) de Nikon D700 een geliefd toestel in de turnsport met zijn 4fps.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Tips en instellingen bij actiefotografie
BerichtGeplaatst: 24 okt 2014 14:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De Nikon D700 is zeer zeker een prachtig toestel. Als je weet wanneer "het moment" komt, dan ben je altijd op tijd en moeten de 4fps voldoende zijn.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Tips en instellingen bij actiefotografie
BerichtGeplaatst: 24 okt 2014 16:46 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42018
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heb het lekker door zitten lezen Henry.

Citaat:
Het komt hier dus neer op een juiste voorbereiding, waaronder dus ook het innemen van een juiste positie. Als je niet weet wat een goede positie is: zoek voorafgaand op het evenement naar foto's van professioals en probeer vast te stellen vanaf welke positie deze foto is genomen. Als je op locatie bent, kijk gewoon door je zoeker en loop rond of kijk waar andere fotografen (die mooie foto's maken) zich ophouden. Het aantal goede plekken is beperkt... Let maar eens op waar de beroepsfotografen zich ophouden bij sportwedstrijden.


Ik heb mij ooit laten vertellen dat bij het voetbal, bij de profs, je als fotograaf niet overal mag zitten.
Meestal is het achter de doellijn of aan de zijlijn en dan meestal de kant waar de grens loopt. Ben je ook niet altijd blij mee.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Tips en instellingen bij actiefotografie
BerichtGeplaatst: 27 okt 2014 15:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 96
Woonplaats: Sleidinge
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik denk dat dit bij de meeste sporten zo is, bij grote wedstrijden turnen zijn er ook hier en daar plaatsen voorzien. Iets waar ik met mijn 200mm f2.8 lens dan moet opboksen tegen de kanjers met hun lenzen 300mm en 400mm f2.8. Daar ik enkel kan dromen van zulke lenzen onthou ik me meestal van zulke wedstrijden want meestal is een 200mm echt te klein.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten



cron

Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed